محمد هاشمی‌رفسنجانی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام

آمریکا در 13 آبان کار جدیدی انجام نخواهد داد/ مردم تحت تاثیر تبلیغات شوم آمریکایی‌ها قرار نگیرند

محمد هاشمی‌رفسنجانی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام آمریکایی‌ها در بازگرداندن مجدد تحریم‌ها علیه کشورمان بیشتر جنبه روانی دارد و تنها هدف آنان از بین بردن آرامش مردم است.

آمریکا در 13 آبان کار جدیدی انجام نخواهد داد/ مردم تحت تاثیر تبلیغات شوم آمریکایی‌ها قرار نگیرند
کد خبر: 242533
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد هاشمی رفسنجانی عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره اعمال مجدد تحریم‌ها در 13 آبان توسط آمریکا و چگونگی پاسخ مردم به توطئه ظالمانه اما پوشالی آمریکا بیان کرد: بر اساس اظهاراتی که مسئولان می‌کنند، در 13 آبان آمریکا کار جدیدی نمی‌تواند انجام دهد.

هیچ اقدام جدیدی برای آمریکا باقی نمانده است

وی ادامه داد: اقدام آمریکایی‌ها در بازگرداندن مجدد تحریم ها علیه کشورمان بیشتر جنبه روانی دارد و تنها هدف آنان از بین بردن آرامش مردم است.

هاشمی اظهار کرد: جو روانی اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا موجب شده است تا برخی تصور کنند بعد از 13 آبان همه چیز گران می‌شود، چراکه آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند فروش نفت و انتقال پول به ایران را در 13 آبان تحریم می‌کنند اما واقعیت این است که ایالات متحده هر کاری که توانسته تاکنون انجام داده و هیچ اقدام جدیدی برایش باقی نمانده است.

مردم تحت تاثیر تبلیغات شوم آمریکایی‌ها قرار نگیرند

هاشمی با بیان اینکه مردم نباید تحت تاثیر تبلیغات شوم آمریکایی‌ها قرار بگیرند، تصریح کرد: در ابتدای خروج آمریکا از برجام موجی ایجاد شد که به دنبال آن عده‌ای به احتکار گرانی قیمت‌ها و زیاده‌خواهی روی آوردند، اما در حقیقت هیچ مشکل خاصی به وجود نمی‌آید و بنده معتقدم مردم باید بیشتر به رسانه‌های گروهی و اظهارات مسئولان خودمان توجه کنند تا اینکه تحت تاثیر تبلیغات و اظهارات آمریکایی‌ها قرار بگیرند.

این فعال سیاسی بابیان اینکه هدف آمریکایی‌ها اذیت کردن و اعمال فشارهای روانی به مردم است، خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکایی‌ها در واقع یک کار روانی است.

مردم نباید نگران کمبود کالا باشند

عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که پاسخ مردم به این توطئه آمریکایی‌ها باید چگونه باشد؟ تصریح کرد: مردم نباید نگران کمبود کالا بوده و یا به دنبال احتکار یا گران‌فروشی باشند، البته عامه مردم گرانفروشی و احتکار را نمی‌کنند و عده‌ای خاص می‌خواهند با سوء استفاده از شرایط کشور گرانفروشی کنند که این کار اجحاف در حق مردم است.

آمریکا در 13 آبان کار جدیدی انجام نخواهد داد

هاشمی با بیان اینکه در 13 آبان هیچ مساله‌ای تغییر نمی‌کند، اظهار کرد: مردم باید با آرامش خود حفظ کرده و نباید اهمیتی به بلوف‌های ترامپ و آمریکایی‌ها بدهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همیشه متکی به مردم بوده است، تصریح کرد: حضور مردم در صحنه و رفتار مناسب آن‌ها با تهدید‌ها دشمن را شکست داده است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در یوم الله 13 آبان ماه تصریح کرد: در شرایط کنونی از مردم انتظار می‌رود که در صحنه حاضر باشند و اگر این رویه مردم ادامه پیدا کند، یقینا آمریکایی‌ها در توطئه پیش‌روی خود ناکام خواهند ماند و پیروزی از آن ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

آمریکای کنونی ناامیدتر از آمریکای سال 58 است

عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: معتقدم در سال 1358 امید آمریکایی‌ها برای تغییر و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی خیلی بیشتر از امروز بود، زیرا بعد سال 58 آمریکایی‌ها با هدف سرنگونی نظام چندیدن کودتا طراحی کردند تا از این طریق با کودتا نظام را سرنگون کنند، اما موفق نشدند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در جنگ تحمیلی هشت ساله این آمریکایی‌ها بودند که صدام را تحریک کردند تا جنگ را آغاز کند، آمریکایی‌ها به دلیل اینکه نظام جمهوری اسلامی در آن زمان نوپا بود، تصور می‌کردند که فاقد قدرت نظامی است و به همین دلیل بسیار امیدوار بودند که بتوانند مانند کودتای مرداد سال 32 عمل کنند و شاه را برگردانند.

هاشمی افزود: آمریکایی‌ها امروز بعد از چهل سال از که وضعیت جمهوری اسلامی را در دوره‌های مختلف رصد کرده و توفیقات جمهوری اسلامی را دیده‌اند، اکنون دیگر مانند سال 58 امید ندارند که بتوانند به نظام ضربه بزنند، از این جهت حرکت‌های ایذایی را دنبال می‌کنند.

هدف آمریکایی‌ها ناامید کردن مردم از نظام است

عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه امید آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به نظام، از درون کشور است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها درصدد این هستند که مردم را علیه نظام تحریک کنند، در حالی که در اوایل انقلاب آن‌ها کودتای نظامی طراحی می‌کردند و به خاطر دارم 18 کودتا در زمان‌های مختلف طراحی شد که تمامی آن‌ها خنثی و هیچ کدام عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها صدام را تحریک کردند تا در جبهه زمینی و هوایی با تمام قوا به ایران حمله کند، اما حاصل آن جنگ هشت ساله پیروزی ملت ایران بود، بنابراین آمریکایی‌ها در حال حاضر امید ندارند، زیرا همه راه‌ها را تجربه کرده‌، اما آن چیزی که برایشان باقی مانده حرکت‌های ایذایی و تحریک مردم است.

یقینا آمریکایی‌ها در این توطئه موفق نخواهند شد

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند مردم را ناامید کرده و علیه نظام بشورانند، معتقدم یقینا در این توطئه هم موفق نخواهند شد، زیرا مردم ما آگاه‌تر از آن چیزی هستند که مسئولان آمریکایی تصور می‌کنند.

گفتنی است؛ مسئولان آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که در 13 آبان تحریم های کشورمان را مجددا باز می گردانند، اما کارشناسان معتقدند آمریکا هر کاری که توانسته تاکنون انجام داده و دیگر اقدامات ایالات متحده کارساز نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها