کد خبر: 242687
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از موافقت وزارت ورزش با استعفای خادم گزارش می‌دهد؛

بلاتکلیفی در فدراسیون کشتی همچنان ادامه دارد؟

وزارت ورزش با استعفای خادم موافقت کرده و به‌زودی هم مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی برگزار می‌شود تا تکلیف این فدراسیون مشخص شود. باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه سرنوشتی در انتظار کشتی ایران خواهد بود؟

بلاتکلیفی در فدراسیون کشتی همچنان ادامه دارد؟
کد خبر: 242687
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 7 ماه پیش هم استعفا داده بود. بعد از ماجرای «علیرضا باید ببازی» استعفایش را تقدیم وزارت ورزش کرد و رفت. 40 روز در خانه‌اش نشست و به فدراسیون کشتی هم نیامد. سکان کشتی ایران بدون سکان‌دار مانده بود، اما خادم قصد کوتاه آمدن نداشت. اهالی کشتی به هر دری زدند تا رسول را از این تصمیم منصرف کنند؛ وزارت ورزش هم با استعفایش موافقت نکرد تا کار را برای خادم سخت کند. مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی برگزار شد و طی یک اولتیماتوم به خادم فرصت دادند تا 26 فروردین‌ماه 1397 به محل کار خود برگردد. خادم برگشت، اما گویا هنوز دلش صاف نبود. او بعد از بازگشتش بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که شرایط هیچ تغییری نکرده و در بر همان پاشنه می‌چرخد.

بازی‌های آسیایی جاکارتا

کشتی ایران دوباره سروسامانی به خودش گرفت و انتخابی تیم ملی هم برگزار شد. تیم ملی به بازی‌های آسیایی رفت و توانست نتایج خوبی کسب کند. همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رفت و آرامش در کشتی ایران حکم‌فرما بود؛ اما گویا این آرامش قبل از طوفان بود.

برجام به امضا رسیده بود و ایران به دنبال چیدن میوه‌های برجام بود. شرایط اقتصادی ایران کم‌کم به ثبات رسیده بود. ترامپ اما گویا دیوی شده بود برای برهم زدن آرامش ایران. آمریکا از برجام خارج شد. اقتصاد ایران با بحران مواجه شد. دامنه این بحران به ورزش رسید و کشتی هم از آن بی‌نصیب نماند.

هر روز خبرهای ضدونقیض از فدراسیون کشتی بیرون می‌آمد. تیم ملی جوانان به بازی‌های بین‌المللی اعزام نمی‌شود. دلیل؛ کمبود منابع مالی. تیم ملی امید به بازی‌های بین‌المللی اعزام نمی‌شود. دلیل؛ کمبود منابع مالی. کار برای خادم و همکارانش سخت شده بود.

کابوس مجارستان

رقابت‌های جهانی کشتی در مجارستان پیش رو بود و کشتی‌گیران ایران خودشان را برای این بازی‌ها آماده می‌کردند که ناگهان یک خبر کشتی ایران را تکان داد. به دلیل مشکلات مالی تیم ملی کشتی با ترکیبی ناقص به رقابت‌های جهانی مجارستان می‌رود. اردوی تیم ملی دچار بحران شد و شرایط برای اعضای تیم ملی سخت شد. معلق بودن واژه مناسبی برای کشتی ایران بود. وزارت ورزش به این ماجرا ورود و اعلام کرد به فدراسیون کشتی کمک مالی می‌کند. تیم ملی به مجارستان رفت اما شرایط آن‌گونه که پیش‌بینی می‌شد برای خادم و بچه‌هایش پیش نرفت. باخت حسن یزدانی در همان گام اول آب سردی بود بر پیکر ورزش اول کشور.

4 مدال برنز دستاورد ملی پوشان کشتی آزاد و فرنگی از رقابت‌های بوداپست بود. رقابت‌های قهرمانی جهان به پایان رسید و تیم ملی به ایران بازگشت. بازگشتی که با رفتن خادم همراه بود. خادم دوباره استعفا داد. بعد از 7 ماه از استعفای اول، دوباره نامه استعفای خادم تقدیم وزیر ورزش شد. او رفت. با رفتن او همه اعضای کادر فنی تیم ملی و معاونانش در فدراسیون کشتی هم استعفا دادند. حالا کشتی ایران تنهاتر از همیشه شده است. این بار گویا هیچ بازگشتی در کار نیست. وزارت ورزش با استعفای خادم موافقت کرده و به‌زودی هم مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی برگزار می‌شود تا تکلیف این فدراسیون مشخص شود.

اکبر فلاح پیشکسوت کشتی ایران در واکنش به استعفای خادم از فدراسیون کشتی به اعتمادآنلاین گفته بود: «من منتقد همیشگی رسول خادم بودم اما هرگز دوست نداشتم که خادم از فدراسیون برود. اما سؤال من این است که آیا رئیس فدراسیون فوتبال، تکواندو و یا دیگر رشته‌های ورزشی می‌توانند سرمربی تیم ملی آن رشته شوند؟ در دنیا هرکدام از این‌ها یک کار است و این اشتباه بزرگی بود که خادم انجام داد و متأسفانه به حرف هیچ‌کدام از پیشکسوتان هم گوش نداد.»

محمد طلایی مربی تیم ملی کشتی آزاد هم در واکنش به استعفای خادم از ریاست فدراسیون کشتی ایران به خبرنگاران گفت: «خادم به دلیل نتایج رقابت‌های جهانی بوداپست کنار نرفت بلکه دلیل کناره‌گیری وی حمایت‌هایی بود که باید از کشتی می‌شد و در این چند سال نشد و قطعاً ورزش ملی کشور نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی بود و شاید به خاطر حضور خادم این حمایت‌ها از آن نمی‌شد.»

طلایی در ادامه گفت: «رسول خادم پنج سال در کشتی بود که در این مدت تیم‌های ما در تمامی رده‌های سنی به‌عنوان قهرمانی رسیدند و تیم‌های پایه ما نیز امسال بسیار خوب عمل کردند و هم‌زمان قهرمان شدند. قطعاً اگر مدیریت وی ناکارآمد بود این افتخارات به دست نمی‌آمد.»

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد و کشتی ایران چه سرنوشتی خواهد داشت؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها