ایمان براتیان عضو شورای مرکزی سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) مطرح کرد؛

تشریح اهداف فعالیت دوباره سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی

عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت گفت: این سازمان به منظور جمع آوری نیروهای آزادیخواه، دمکراسی خواه و اصلاح طلب واقعی معتقد به اصلاحات درون‌زا، تشکیل شده و اهداف و آرمان های خود را فدای کسب قدرت و منازعه برای کرسی ها نمی کند.

تشریح اهداف فعالیت دوباره سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی
کد خبر: 242697
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۱۶:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ایمان براتیان روز شنبه درباره برگزاری کنگره شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) افزود: سازمان دانش آموختگان حزبی رسمی است که از زمان دولت آقای خاتمی فعال بوده ولی از سال 88 به دلیل برخی اتفاقات عملا فعالیت اعضای آن کمرنگ شده است.


وی ادامه داد: در آن زمان با اینکه فعالیت های این حزب کمرنگ شد ولی تلاش زیادی صورت گرفت تا چراغ این سازمان روشن نگه داشته شود، عملا آنان فعالیت زیادی انجام نمی دادند ولی به فعالیت های خود به صورت کمرنگ ادامه می دادند.


این عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) بیان کرد: نهایتا طی دو سه سال گذشته جمعی از هیات موسسان این سازمان تلاش کردند فعالیت های این سازمان را بیشتر کنند. از این رو با مشارکت و همکاری شورای سیاستگذاری این سازمان کمیته ای تشکیل شد و آن کمیته همه امور مربوط به برگزاری کنگره سراسری این حزب را بر عهده گرفت.


براتیان تاکید کرد: کنگره سراسری این حزب چهارشنبه گذشته در مهلت مقرری که وزارت کشور برای تطبیق اساسنامه با قانون جدید داده بود، برگزار شد و ما در این خصوص تمامی مجوزها را اخذ کردیم.


این دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک یادآور شد: بیش از 400 نفر در این کنگره که در محل تالار ایوان شمس برگزار شد، حضور یافتند و آقای عباس عبدی از قدیمی های دفتر تحکیم وحدت در این مراسم سخنرانی کرد.


براتیان گفت: همچنین در این مراسم اساسنامه این حزب با قانون جدید تطبیق داده و اساسنامه جدید تصویب شد.


این فعال سیاسی اضافه کرد: در این جلسه 27 نفر به عنوان شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان و 10 نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.


این عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان اسلامی در مورد برگزای جلسات بعدی این کنگره نیز گفت: جلسات بعدی طی روزهای آینده برگزار می شود ولی هنوز زمان آن مشخص نشده است.


براتیان درباره مهمترین اهداف فعالیت دوباره سازمان دانش آموختگان، اظهار داشت: در طول تاریخ بعد از انقلاب، انجمن اسلامی دانشگاه ها و دفتر تحکیم وحدت در تربیت نیروهای تشکیلاتی سیاسی و حزبی نقش موثر داشتند و هم اکنون اعضای موثری در احزاب مختلف از جمله اصلاح طلبان از اعضای تحکیم وحدت هستند.


براتیان اضافه کرد: بسیاری از این افراد در طول فعالیت خود سابقه درخشانی داشته اند و مورد وثوق اکثر نیروهای آزادیخواه، دموکراسی خواه و اصلاح طلب واقعی بودند و اهداف و آرمان های خود را جهت کسب قدرت و منازعه برای کسب کرسی ها فدا نمی کنند. اما تمام تلاش خود را برای کمک به جریان اصیل و مردمی اصلاحات به کار خواهند بست.


این فعال سیاسی گفت: بعد از سال 88 و کمرنگ شدن فعالیت های این سازمان خلا وجود چنین سازمان و حزبی در میان نیروهای سیاسی خصوصا اصلاح طلبان دیده می شد از این رو این سازمان دوباره فعالیت هایش را با قدرت از سر می گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها