ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین:

یک سری از اسناد سفارت منتشر نشد/ آقای موسوی خویینی‌ها گفت به دانشجویان اعلام کنید امام در جریان اشغال سفارت است/ به آیت‌الله خامنه‌ای گفتیم از کاندیداتوری شما حمایت می‌کنیم اما از آقای بهشتی نه/ در افشاگری‌ها افراط شد/ آن‌ها که ما را تهدید کردند نهضت‌آزاد

ابراهیم اصغرزاده هرچند حالا در 63 سالگی یکی از جدی‌ترین مدافعان ایجاد رابطه با آمریکا است، اما در 13 آبان 1358 با مهندسی و بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا و تسخیر آن، هم دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا را بلند کرد و هم آنکه خودش و دوستانش در سپهر سیاسی ایران آوازه‌ای برای خود دست و پا کردند. به بهانه بازخوانی روایت اشغال سفارت آمریکا و اثرات و تبعات آن با ابراهیم اصغرزاده به گفت‌وگو نشستم تا جزییات دقیق‌تری از چرایی طراحی این ایده کسب کنم.

حجم ویدیو: 654.58M | مدت زمان ویدیو: 01:21:18 دانلود ویدیو
کد خبر: 242725
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی حسینی- تنها 24 سال داشت که لقب رهبر دانشجویان پیرو خط امام را گرفت. عملیاتی را طراحی کرد که از سوی امام به انقلاب دوم تعبیر شد و کاری را شروع کرد که خودش و دوستانش نتوانستند تمام کنند. ابراهیم اصغرزاده هرچند حالا در 63 سالگی یکی از جدی‌ترین مدافعان ایجاد رابطه با آمریکا است، اما در 13 آبان 1358 با مهندسی و بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا و تسخیر آن، هم دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا را بلند کرد و هم آنکه خودش و دوستانش در سپهر سیاسی ایران آوازه‌ای برای خود دست و پا کردند.

به بهانه بازخوانی روایت اشغال سفارت آمریکا و اثرات و تبعات آن با ابراهیم اصغرزاده به گفت‌وگو نشستم تا جزییات دقیق‌تری از چرایی طراحی این ایده کسب کنم. اینکه چگونه و در چه ساحاتی او و دوستانش به این نتیجه رسیدند که باید سفارت امریکا را اشغال کنند. شاید پرسش‌های جزیی باعث شد که اصغرزاده بگوید: «چرا فکر کردی مساله‌ای را که 37، 38 سال است برای کسی افشا نکرده‌ام در این مصاحبه به تو بگویم.» هر چند دقایقی و ساعاتی بعد او برخی از ناگفته‌هایش را گفت که البته بخش‌های زیادی از این ناگفته‌ها را به دلایلی نمی‌توانیم منعکس کنیم. به همین جهت تنها 80 دقیقه از گپ‌وگفت 190 دقیقه‌ای‌ام با ابراهیم اصغرزاده تقدیم‌تان می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها