کد خبر: 242800
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۸:۵۹:۰۰
| |

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

بهترین راه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، تصویب لوایح FATF است

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای مقابله با ترامپ و تحریم‌ها ضمن اینکه باید تمامی لوایح مربوط به FATF  مورد تصویب قرار گیرد، بلکه باید یکسری اقدامات داخلی هم در این راستا انجام شود.

بهترین راه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، تصویب لوایح FATF است
کد خبر: 242800
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز با ارتباطاتی که ایران با اروپا، چین، روسیه، هند، ژاپن و کره‌جنوبی و بعضی از همسایگان خود دارد، ما را در وضعیت خوبی قرار داده و ماه‌های آتی نیز دوره‌ای گذراست و این امیدواری وجود دارد که ایران سربلند از آن بیرون بیاید.

در نخستین ساعات دوشنبه 14 آبان‌ماه، دور تازه ای از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به اجرا درمی آیند که محصولاتی نظیر نفت و پتروشیمی را نیز در بر می گیرند. سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیپلمات کهنه کار ایرانی در این‌ باره بیان کرد: برای مقابله با ترامپ و تحریم‌ها ضمن اینکه باید تمامی لوایح مربوط به FATF مورد تصویب قرار گیرد، بلکه باید یکسری اقدامات داخلی هم در این راستا انجام شود.

وی همچنین معتقد است که برای مقابله با ترامپ و تحریم‌ها، باید دولت و ملت در کنارهم قرار گیرند و مانند زمانجنگ‌تحمیلی با آنها مبارزه کنند.

عدم تصویب FATF، کمک بزرگی به ترامپ برای گسترش تحریم‌ها علیه کشور می‌کند

سیدمحمد صدر درباره آنچه اقدامات شایسته دستگاه دیپلماسی در دور دوم تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشور خوانده می‌شود، گفت: اقداماتی که باید انجام شود تنها به دستگاه دیپلماسی محدود نمی‌شود، بلکه کل کشور باید اقداماتی انجام دهد که منجر به ادامه تفاهم‌نامه برجام شود. زیرا از آن طریق است که ما می‌توانیم با اروپایی‌ها و سایر کشورها رابطه‌ای گسترده داشته باشیم.

وی افزود: بعد از آن نیز باید تمامی لوایح مربوط به FATF مورد تصویب قرار گیرد که اگر این کار انجام نشود؛ کمک بزرگی به ترامپ برای گسترش تحریم‌ها علیه کشور است. اگر این اقدام انجام نشود حتی کشورهای نزدیک به ما نظیر چین و روسیه نیز نمی‌توانند با ما مبادلات تجاری و بازرگانی داشته باشند. بنابراین بهترین راه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، تصویب آن لوایح است. طبیعی است که باید یکسری اقدامات داخلی نیز در این راستا انجام شود.

برای مقابله با ترامپ و تحریم‌ها، باید دولت و ملت در کنارهم قرار گیرند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: برای مقابله با ترامپ و تحریم‌ها، باید دولت و ملت در کنار هم قرار گیرند و مانند زمان جنگ تحمیلی با آنها مبارزه کنند. ما در زمان جنگ در اداره کشور موفق بودیم و بدون اینکه کمترین لطمه‌ای به تمامیت ارضی کشور وارد شود، توانستیم از آن دوره عبور کنیم. علت آن هم این بود که دولت و ملت در کنار هم بودند و امروز نیز باید هم این‌گونه باشد تا توطئه‌های ترامپ به نتیجه نرسد.

وی با اشاره به اقدامات اروپا در برابر ترامپ بیان کرد: بلافاصله بعد از اینکه ترامپ روز گذشته اعلام کرد که تحریم‌های تازه علیه ایران آغاز می‌شود، اتحادیه اروپا، خانم موگرینی و سه وزیر خارجه اروپایی و وزاری دارایی آنها عکس‌العمل نشان داده و علیه ترامپ موضع‌گیری کردند. همچنین از تجدید تحریم‌ها علیه ایران اظهار تأسف کردند. بنابراین تا امروز در موضع سیاسی و مقابله با ترامپ کاملاً جدی بودند. درباره راه‌اندازی خط ارتباطی مالی با ایران نیز قول‌هایی داده شده که این کار انجام و زمینه‌های اجرایی آن نیز فراهم شود.


صدر گفت: طبق گفته‌های مقامات اروپایی، این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، زمینه‌های عملی این کار فراهم شود.

توطئه‌ اسرائیلی- آمریکایی برای جلوگیری از ادامه همکاری اروپا با ایران ادامه دارد

وی با اشاره به برخی تحرکات در زمینه اتهام برنامه‌ریزی عملیات تروریستی از سوی سفارت‌‌خانه‌های ایران در کشورهای اروپایی علیه بعضی افراد، گفت: اسرائیل خودش اعلام کرده که این کار را او شروع کرده و اطلاعات اشتباهی را در اختیار اروپایی‌ها قرار داده است. این اقدام توطئه‌ای اسرائیلی- آمریکایی برای جلوگیری از ادامه همکاری اروپا با ایران در ارتباط با برجام و مسدودسازی کانال تجاری بازرگانی میان آنهاست. اسرائیلی‌ها برای آنکه اروپا به همکاری خود با ایران ادامه ندهد، چنین توطئه‌ای را طرح‌ریزی کرده است.

معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات در ادامه گفت: اسرائیل و عربستان از زمانی که برجام در حال انعقاد بود، تلاش کردند تا مانع بسته‌شدن این توافق شوند. حال با اینکه نتوانستند به هدف خود برسند، اما همچنان به اقدامات مانع‌تراشانه و شیطنت‌آمیز خود ادامه می‌دهند. امروز هم که ترامپ از برجام جدا شده و اروپا درصدد همکاری با ایران است، آنها تلاش می‌کنند که اروپا را نیز مانند ترامپ قانع کنند که همکاری‌های تجاری، اقتصادی و بانکی خود را با ایران قطع کند تا تحریم‌ها بسیار جدی‌تر بتواند به ایران فشار بیاورد.

امروز موقعیت بین‌المللی ایران بسیار عالی است

وی بیان کرد: همانطور که سایر توطئه‌های اسرائیل علیه ایران شکست خورده، این قبیل اقدامات آن نیز شکست خواهد خورد. خوشبختانه امروز موقعیت بین‌المللی ایران بسیار عالی است و همانطور که ترامپ به محض اینکه یک اظهارنظر یا موضع‌گیری درباره تحریم‌ها علیه ایران می‌کند با واکنش قدیمی‌ترین متحد خود یعنی اروپا مواجه می‌شود و کشورهای اروپایی برای اولین‌بار به نفع ایران موضع گیری می‌کنند، این موقعیتی بسیار عالی برای ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: ترامپ همچنین در جلسه شورای امنیت که ماه گذشته علیه ایران تشکیل داده بود، شکست خورد و اکثر اعضای آن شورا با وی مخالفت کردند. این خود موفقیتی برای ایران و یک شکست بین‌المللی برای ترامپ بود. از سوی دیگر، رایی که دیوان بین‌المللی دادگستری به نفع ایران و در مخالفت با آمریکا و لغو تحریم‌ها صادر کرد نیز موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود. امروز با ارتباطاتی که ایران با اروپا، چین، روسیه، هند، ژاپن و کره‌جنوبی و بعضی از همسایگان خود دارد، ما را در وضعیت خوبی قرار داده و ماه‌های آتی نیز دوره‌ای گذراست و این امیدواری وجود دارد که ایران سربلند از آن بیرون بیاید.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها