کد خبر: 242992
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۵:۱۳:۰۰
| |

رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

تلاش برای اجرایی‌شدن امکان اخذ دو دیپلم توسط دانش‌آموزان سمپاد

رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته به دنبال اجرایی شدن امکان اخذ دو دیپلم توسط دانش آموزان سمپاد هستیم‌. در این طرح دانش آموزان علاوه بر اخذ دیپلم نظری، می‌توانند یک دیپلم مهارتی نیز دریافت کنند.

تلاش برای اجرایی‌شدن امکان اخذ دو دیپلم توسط دانش‌آموزان سمپاد
کد خبر: 242992
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه مهاجرانی رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش امروز (یکشنبه، 13 آبان) در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان خوزستان با بیان اینکه تربیت انسان خلاق و جامعه‌پذیر مهمترین وظیفه مدارس سمپاد است، اظهار کرد: معلمان مدارس سمپاد باید به صورت ویژه و اختصاصی دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند تا در راستای غرور زدایی، آموزش تربیت محور و خلاقیت محوری دانش آموزان سمپاد گام بردارند.

وی افزود: موضوع اختصاص نیروی انسانی ویژه به مدارس استعدادهای درخشان به صورت جدی در حال پیگیری است و امیدواریم در سال‌های آتی مشکل چارت نیروی انسانی این مدارس حل شود.

مهاجرانی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه ویژه به جشنواره خوارزمی، خاطرنشان‌کرد: معلمان مدارس سمپاد باید با جدیت در راستای تقویت جشنواره نوجوان خوارزمی به عنوان شاخصه اصلی رویکرد خلاقیت محوری در مدارس گام بردارند.

رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کنکور و المپیاد قسمتی از کار ما در مدارس سمپاد است اما همه کار نیست. توجه به رویکردهای تربیتی، آموزش‌های ادبی، علوم انسانی و تاریخ نیز از دیگر اولویت‌های مدارس سمپاد در کشور است.

وی با اشاره به آغاز به‌کار آزمایشی طرح سمپاد مهارتی در استان البرز، توضیح داد: با توجه به نیاز صنایع کشور به نیروی کار متخصص، اولویت کنونی مرکز ترویج مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی از طریق اجرای طرح سمپاد مهارتی در کشور است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته به دنبال اجرایی شدن امکان اخذ دو دیپلم توسط دانش آموزان سمپاد هستیم‌. در این طرح دانش آموزان علاوه بر اخذ دیپلم نظری، می‌توانند یک دیپلم مهارتی نیز دریافت کنند.

مهاجرانی با بیان اینکه رویکردهای نوینی در حوزه مدارس متوسطه سمپاد در حال پیگیری است، خاطرنشان‌کرد: در دوره متوسطه اول، مهارت‌های دست‌ورزی، ارتباط اجتماعی، توجه به محیط زیست، آموزش و تقویت می‌شود. همچنین در دوره متوسطه دوم مهارت همدلی، گفتگو و تفکر نقادانه، آموزش داده می‌شود.

رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: دانش‌آموزان استعدادهای درخشان دارای جایگاه مهمی در توسعه علمی کشور هستند. مرکز سمپاد از تمام ظرفیت‌های خود در راستای حمایت از این دانش‌آموزان نخبه استفاده می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها