کد خبر: 243074
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۸:۲۷:۰۰
| |

انتقاد رنگرز از حضور کشتی‌گیران خارجی در لیگ برتر

رنگرز، مربی تیم راه و شهرسازی گلستان گفت: چند خارجی به‌اندازه کل کشتی‌گیران داخلی در لیگ پول می‌گیرند!

انتقاد رنگرز از حضور کشتی‌گیران خارجی در لیگ برتر
کد خبر: 243074
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۸:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن رنگرز با انتقاد از حضور کشتی‌گیران خارجی در لیگ اظهار داشت: اگر تیم آرش‌زین هم در مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر شرکت می‌کرد، آن وقت هزینه استفاده از خارجی‌ها دقیقاً با تمام پولی که از لیگ عاید کشتی‌گیران داخلی شد، برابری می‌کرد. استفاده از خارجی‌ها علاوه بر هزینه قراردادشان، هزینه اقامت و رفت‌وآمد را هم به‌همراه دارد درحالی که می‌شود این ارقام را بین کشتی‌گیران خودمان هزینه کرد و وقتی همه تیم‌ها اجازه استفاده از خارجی را نداشته باشند شاهد رقابت برابر و عادلانه‌ای هستیم. این تنها حرف من نیست، بلکه حرف اغلب جامعه کشتی ایران است. حتی فکر می‌کنم تیم بیمه رازی هم که به قهرمانی رسید با این مسئله موافق باشد.

وی ادامه داد: دوستان ما شاید از این حرف ناراحت شوند اما یک جوان مثل حسن طهماسبی با 300 میلیون بودجه تیمش را سوم لیگ کرد درحالی که تیم مقابل ما بیش از 2 میلیارد هزینه کرده بود و این واقعاً عدالت نیست و در مرحله پایانی لیگ هم شاهد رقابتی یک‌طرفه هستیم که این مسابقات را از جذابیت می‌اندازد. شما وقتی از سه کشتی‌گیر خارجی و دو ملی‌پوش استفاده کنی، معلوم است که تیمت می‌برد. اینجا دیگر هنر مربیگری معنا ندارد. مربیگری این است که براساس داشته‌های خودت و همچنین ارنج حریف تیم را بچینی و به برد هم برسی.

مربی تیم راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینکه کشتی‌گیران درجه دو و سه باید از لیگ درآمدزایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی که سال‌ها پشت قهرمان بنام و شاخصی چون حسن یزدانی می‌ماند، لااقل باید در لیگ درآمد داشته باشد. او هم مثل یزدانی یک سال تمرین می‌کند اما ملی‌پوش نمی‌شود درنتیجه چنین کشتی‌گیری باید بتواند در لیگ درآمد کسب کند. این شرایط برای مربیان سازنده هم صادق است. مربی‌ای که در شهر خودش ماهی 200 هزار تومان درآمد دارد، اگر کشتی‌گیرش در لیگ قرارداد 50 میلیون تومانی هم ببندد و 5درصدش به مربی‌اش برسد، طبیعتاً تشویق خواهد شد که کار سازندگی کشتی را ادامه دهد. همه اینها زنجیروار به هم متصل هستند. ما می‌گوییم پشتوانه نداریم، در حالی که به‌نوعی از لیگ هم می‌شد پشتوانه‌سازی کرد.

رنگرز ادامه داد: در هر رشته‌ای که لیگ خوبی داشته باشیم، آن رشته قوی می‌شود. ما سال‌ها پیش از والیبال و بسکتبال لیگ خوب و پویایی داشتیم اما آنها حالا از ما بسیار جلو زده‌اند و درآمد زیادی عاید این رشته‌ها می‌شود اما همچنان در لیگ کشتی ما قراردادهای 10 و 20 میلیون تومانی داریم! یکی از بحث‌هایی هم که وجود دارد، بحث ساختن سرمربی است، باید به جوانان میدان داده شود تا کشتی ما سرمربیان مطمئنی در اختیار داشته باشد.

حسن رنگرز با اشاره به حسن طهماسبی تأکید کرد: ما تیم راه و شهرسازی گلستان را از لیگ دسته اول به لیگ برتر آوردیم و با بودجه 300میلیونی سوم شدیم. زحمات اصلی تیم هم به‌دوش حسن طهماسبی بود. او سال‌هاست که کنار تقی اکبرنژاد و همچنین خود رسول خادم کار می‌کند و تجربه لازم را به‌دست آورده. نباید کار فنی تیم‌های ملی را به چند مربی بسنده کنیم. مربیان جوان از انگیزه‌های بالایی برخوردارند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها