وزیر آموزش و پرورش در یادواره ۳۶ هزار شهید دانش‌‌آموز:

در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: یک‌چهارم شهدای کشور متعلق به خانواده آموزش و پرورش است و تلاش می‌کنیم بیش از ورود نام شهدا در کتب درسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم
کد خبر: 243080
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت یاد 36 هزار شهید دانش‌آموز، 5 هزار شهید معلم و در حرم امام خمینی(ره)، اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌ها و جشنواره‌ها برای تکریم کسانی است که امنیت و همه داشته‌های خود را مدیون آنها هستیم. اولین و ابتدایی‌ترین وظیفه انسان‌هاست که قدردان کسانی باشند که مدیون آنها هستند.

وی ادامه داد: نکته دوم که ما اعضای خانواده آموزش و پرورش باید به آن بیشتر توجه داشته باشیم، اشاعه فرهنگ و سیرت شهداست؛ این موضوع اهمیتش بیش از سایر مواردی است که دنبال می‌کنیم. شهدا با فرهنگ غنی هستند که تمدن انقلاب اسلامی را ساختند و باید فرهنگ ایثار و شهادت دو فرهنگی است که در کنار یکدیگر تعریف و تبلیغ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کتاب‌های درسی از شهدا یاد شده است و نام و فعالیت تعدادی از آنها در کتاب‌های درسی آمده است، گفت: 200 هزار شهید در کشور داریم که یک چهارم شهدا متعلق به خانواده آموزش و پرورش است و ما باید بیش از آنچه در کتاب درسی است، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه کنیم. نباید دلمان را به برنامه و جشنواره گرامیداشت شهدا دلخوش کنیم که این نهایت خسران است و اگر گرفتار شویم، ضرر کردیم.

بطحایی در پایان اظهار کرد: امسال تلاش کردیم این گرامیداشت در سطح کشور پخش شود اما یک خطری ما را نگران می کند که اگر این مراسم را در استان‌ها خرد کنیم، از فروغ، نورانیت و عظمت چنین جلسه‌ای کاسته شود. پیشنهاد می کنم برای سال آینده ضمن تسری این جشنواره به کل کشور، برنامه ملی با شکوه بیشتر برگزار شود و پیام ایثار و شهادت ترویج شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها