توضیحات روابط عمومی آستان قدس رضوی درباره تشکیل یگان حفاظت:

تشکیل یگان حفاظت امری متداول و قانونی است

روابط عمومی آستان قدس درباره خبری مبنی بر تشکیل یگان حفاظت در این مجموعه توضیحاتی را ارائه کرد.

تشکیل یگان حفاظت امری متداول و قانونی است
کد خبر: 243108
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| روابط عمومی آستان قدس رضوی درباره تشکیل یگان حفاظت آستان قدس رضوی و در واکنش به مصاحبه اخیر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

«تشکیل یگان حفاظت در همه دستگاه هایی که فعالیت آنان به حجم قابل توجهی ازکارکردهای انتظامی نیاز دارد، امری متداول و قانونی بوده و در حال حاضر نیز برخی نهادها هم چون سازمان میراث فرهنگی، سازمان حفاظت محیط زیست و ... در راستای انجام وظایف خود دارای یگان حفاظت هستند.

آستان قدس رضوی نیز به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی دارای ارتباطات گسترده عمومی، چه در حرم مطهر رضوی (ع) و چه در اماکن متعلقه و موقوفات سراسر کشور، دارای نیازهای انتظامی، امنیتی و حراستی متعددی است که تاکنون نیز این نیازها از طریق واحدهای ایجاد شده در ساختار آستان و نیز همکاری دستگاهها و نهادهای انتظامی و امنیتی مرتفع می شده است.

اما از آنجا که نوع تعاملات عمومی آستان قدس ویژگی های خاص خود را داشته و مخصوصاً نحوه مواجهه حفاظتی و امنیتی با مردم و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) می بایست در خور این جایگاه مقدس و متناسب با شان زائران باشد، و همچنین جهت یکپارچه سازی سامانه های مختلف دخیل در این فعالیت ها ، مطابق ماده 35 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در جهت تشکیل یگان یکپارچه حفاظت اقدام نمود.

یادآور می شود: ماده 35 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب دهم بهمن ماه سال 95 مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل تشکیل یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی، طی گردشکار شماره 78541 مورخ بیست و هفتم آذر ماه سال 96 به محضر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا تقدیم گردیده و در تاریخ چهاردهم اسفند ماه سال 96 به تصویب معظم له رسیده است.

در این ماده آمده است: «دستگاه های اجرایی در صورت نیاز به یگان حفاظت مکلفند پس از کسب موافقت و مجوز ستاد کل نیروهای مسلحنسبت به تشکیل یگان های حفاظت اقدام کنند. این یگان ها از نظر بکارگیری سلاح و مهمات تابع ضوابط نیروهای مسلح می باشند و با رعایت ضوابط نیروی انتظامی تحت نظر بالاترین مقام دستگاه ذی ربط اداره می شوند.»

آستان قدس رضوی نیز از همین رویه قانونی در راستای تشکیل یگان حفاظت تبعیت نموده است و پس از کسب مجوزهای قانونی از ستاد کل نیروهای مسلح، این یگان ایجاد و حکم فرماندهی آن نیز از جانب فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر گردید و طبیعتاً تحت قوانین مربوطه فعالیت خواهد کرد.

گفتنی است: تولیت آستان قدس دهم آبان در دیدار با سردار اشتری با بیان اینکه برای نخستین بار یگان حفاظت حرم مطهر رضوی تأسیس می‌شود، گفت: دلیل تشکیل این مجموعه، پیگیری قانونمند فعالیت‌هایی است که صبغه انتظامی دارند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها