عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور:

جابه‌جایی 2 میلیون زائر قطعاً بدون اشکال نبود/ دستور رئیس جمهوری برای چهاربانده شدن مسیر مهران به نجف

وزیر کشور گفت: برخی گفتند اربعین جایگزین حج می‌شود در حالی که اربعین در طول حج است و تقویت‌کننده آن است و به عبارت دیگر اربعین و هر منظومه‌ای در اعتقادات ماست ولی نگرانی دشمن از گسترش این اعتقادات است.

جابه‌جایی 2 میلیون زائر قطعاً بدون اشکال نبود/ دستور رئیس جمهوری برای چهاربانده شدن مسیر مهران به نجف
کد خبر: 243181
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در آخرین جلسه ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تقویت زیرساخت‌ها گفت: چهار بانده کردن جاده مهران به نجف یکی از مواردی است که باید به آن پرداخت و می‌توان گفت هر کاری که در این زمینه صورت گیرد باقیات الصالحات است که تا سالها آن را در پرونده ما خواهند نوشت.


وزیر کشور افزود: موضوع اربعین و تلاش های انجام شده برای برگزاری این آیین دینی را نمی توان آنچنان که باید و شاید منعکس کرد و مردم نیز به طور طبیعی از فعالیت های صورت گرفته مطلع نمی شوند.


وی گفت: اینکه بتوانیم ظرف 20 روز 2 میلیون نفر را بین دو کشور جابه جا کنیم آن هم با ارائه خدمات و ایجاد امنیت و بسیاری دیگر از مسائل خیلی عظیم است فقط می‌توان گفت به جز لطف خدا و عنایات سیدالشهدا چیز دیگری را نمی‌توان موثر جلوه داد.


وزیر کشور ادامه داد: امسال چهارمین سالی بود که مراسم اربعین به طور متمرکز انجام شده و توانستیم در همه حوزه‌ها از امنیت و مسائل زیرساختی گرفته تا خدمات رسانی و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جهش داشته باشیم اما مسیر پیش رو را باید به گونه‌ای طراحی کنیم که مردم هم در شرایط عادی بتوانند به زیارت عتبات عالیات بیابند و همچنین در ایام اربعین ضمن افزایش کیفی و کمی در خدمات رسانی و پشتیبانی و امور معنوی و ارزشی باید کارهای بسیاری انجام دهیم.


رحمانی فضلی ادامه داد: در این شرایط وامصیبت های معنوی که در دنیا وجود دارد و هیچ کسی در عرصه معنویت اعتقادی ندارد جریانی به نام اربعین به راه افتاده است و جالب است که 45 درصد افزایش زائران خارجی را شاهد هستیم.
وی گفت: مردم دنیا تشنه معنویت هستند چون همه نوع تفکرات و ایدئولوژی ها را دیده اند ولی ذات انسان حقیقت طلب و انسان به دنبال کمال و جاودانگان است و کمال را در مادیات نمی‌داند.


وزیر کشور افزود: ما منادی این طریق هستیم در شرایط کنونی یک جریان اصیل دینی که ندای وجدان و عقل بشریت است در حال پیشرفت در سطح جهانی است. ما نباید درگیر مسائل جزئی شویم هر چند باید مشکلات را حل کنیم مثلا اگر امسال مشکل ارز داشتیم سال آینده باید آن را حل کنیم و معتقدم برای هر اقدامی در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین باید پروتکل داشته باشیم و در زمینه خدمات رسانی حمل و نقل و بسیاری دیگر از مسائل دیگر نیز همین طور باید باشد.


رحمانی فضلی افزود: باید به خدمت زائران در جهت ارتقاء معنویت و مسائل دینی کار کنیم. تصاویری که در فضای مجازی و در سطح جهانی منتشر می‌شود نشان می‌دهد که چقدر مردم دنیا تشنه معارف دینی هستند و اگر آنچه در اسلام آمده مانند سیره ائمه را به صورت شفاف به دنیا نشان دهیم همه جذب آن خواهد شد و آن را خواهند پذیرفت چون هر چه هست عشق و همکاری است. اکنون محرم و اربعین چشمه جوشان است که باید سال به سال شفاف تر و روشن تر به دنیا نشان دهیم.


وی افزود: حرکت 2 میلیون نفر از ایران ظرف 20 روز قطعاً بدون اشکال نیست ولی باید مشکلات را ببینیم و حل کنیم خوشبختانه رو به بهبودی است.


وی با اشاره به انتقاد برخی افراد در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفت: برخی افراد انتقادهایی دارند ولی برداشت بعضی از آنها بسیار سطحی است و باید دید دشمن چه می گوید در حالی که رسانه‌های دشمن این مراسم حضور را بایکوت کردند و به آن نپرداختند برخی نیز فقط به ایرادها و اشکالات آن اشاره کردند تا شیعه را در مقابل اهل سنت قرار دهند.


وزیر کشور افزود: مثلا برخی گفتند اربعین جایگزین حج می شود در حالی که اربعین در طول حج است و تقویت کننده آن است و به عبارت دیگر اربعین و هر منظومه‌ای در اعتقادات ماست ولی نگرانی دشمن از گسترش این اعتقادات است.


رحمانی فضلی با تاکید بر آسیب شناسی دقیق از برنامه های اجرا شده در پیاده روی اربعین امسال گفت: مردمی بودن برنامه ها از مهمترین مسائل آن است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها