کد خبر: 243198
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۱:۰۰
| |

محمدجواد ظریف در مصاحبه با یو‌اس‌ای تودی:

احترام متقابل پیش‌ شرط مذاکره است/ مقصر ما نبودیم که آمریکا طرف مذاکره قابل اعتمادی نیست/ دولت ترامپ می‌تواند رویکرد خود را تغییر دهد

وزیر امور خارجه گفت: ما به توافقنامه‌ای با آمریکا دست یافتیم که دو صفحه‌ای نبود بلکه توافقنامه ای 150 صفحه‌ای بود. اما آمریکا تصمیم گرفت که از آن خارج شود. مقصر ما نبودیم که آمریکا طرف مذاکره قابل اعتمادی نیست. این مشکلی است که جامعه جهانی با آن مواجه است.

احترام متقابل پیش‌ شرط مذاکره است/ مقصر ما نبودیم که آمریکا طرف مذاکره قابل اعتمادی نیست/ دولت ترامپ می‌تواند رویکرد خود را تغییر دهد
کد خبر: 243198
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| یو‌اس‌ای تودی بخش هایی از فیلم مصاحبه اختصاصی و تفصیلی خبرنگار اعزامی خود به تهران با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران را منتشر کرد.

ظریف در این مصاحبه گفت: گرچه اعتماد متقابل پیش شرط مذاکره نیست، ولی احترام متقابل پیش شرط است.

وی ادامه داد: ما به توافقنامه ای با آمریکا دست یافتیم که دو صفحه ای نبود بلکه توافقنامه ای 150 صفحه ای بود. اما آمریکا تصمیم گرفت که از آن خارج شود. مقصر ما نبودیم که آمریکا طرف مذاکره قابل اعتمادی نیست. این مشکلی است که جامعه جهانی با آن مواجه است.

این روزنامه آمریکایی در این بخش مدعی شد، گفته های ظریف نشانه آمادگی برای گفت و گوی دوباره با آمریکا بر سر یک توافق جدید است به شرط آنکه به اندازه کافی «زیربنا برای گفت و گوی ثمربخش» وجود داشته باشد.

ظریف: من فکر می کنم و من فکر می کردم که ما می توانیم نمونه متفاوتی بسازیم و گذشته را کنار بگذاریم. متاسفانه این دولت (ترامپ) ثابت کرد که این کار غیر ممکن است.

خبرنگار یو اس ای تودی پرسید: راهی برای خروج از این بن بست وجود ندارد؟ منظورم این است که، به گفته خودتان، شما دولتی می خواهید که رویکردی متفاوت داشته باشد. آیا اینطور است؟...»

ظریف در پاسخ گفت: ما به رویکردی متفاوت نیاز داریم. ما به دولتی که رویکردی متفاوت داشته باشد، نیازی نداریم. من معتقدم که انسان ها می توانند تغییر کنند. این دولت می تواند رویکردی متفاوت داشته باشد.

خبرنگار یو اس ای تودی پرسید: منظورم این است که آیا می خواهید به انتظار پایان دولت ترامپ بنشینید؟

وزیر خارجه ایران در پاسخ اظهار داشت: می خواهیم در انتظار پایان این رویکرد باشیم. دولت ترامپ می تواند رویکرد خود را تغییر دهد. ما در امور داخلی آمریکا دخالتی نمی کنیم. تصمیم با آمریکایی ها است که چه کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند. ما می خواهیم شاهد یک رویکرد متفاوت باشیم. اهمیتی نمی دهیم که چه کسی در پس چنین رویکردی باشد.

خبرنگار یو اس ای تودی پرسید: وکی. با یک عبارت دیگر می گویم. بیایید بگوییم اگر رئیس جمهور جدیدی بر سر کار آید، آیا ایران تمایل به گفت و گو دارد؟ ظریف پاسخ داد: اگر رویکرد جدیدی وجود داشته باشد.

منبع:‌ جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها