کد خبر: 243261
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۱۶:۲۸:۰۰
| |

ادعاهای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم‌های جدید آمریکا

ایران باید رفتارش را تغییر دهد وگرنه با شرایط بد اقتصادی مواجه می‌شود/ بیش از 20 کشور واردات نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند

مایک پامپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هدف از اعمال تحریم‌ها دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید است؛ استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم می‌گوید اروپایی‌ها باید به تحریم‌ها احترام بگذارند.

ایران باید رفتارش را تغییر دهد وگرنه با شرایط بد اقتصادی مواجه می‌شود/ بیش از 20 کشور واردات نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند
کد خبر: 243261
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۱۶:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا، در سخنانی به تشریح آخرین تحولات و اقدامات دولت ترامپ در خصوص اعمال دوباره تحریم‌های تعلیق‌شده براساس برجام، علیه ایران پرداخت.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در ابتدای سخنان خود با تهدید ایران گفت: ایران باید رفتارش را تغییر دهد وگرنه باید با شرایط ناشی از بدتر شدن اوضاع اقتصادی مواجه شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که تحریم‌ها به پسرفت اقتصاد ایران منجر خواهد شد.

وی گفت که تحریم‌های جدید آمریکا بخش‌های بانکی و نفتی را هدف قرار می‌دهند. ایالات علیه کشورهایی که با ایران تعامل دارند نیز اعمال تحریم می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که بیش از 20 کشور واردات نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند.

پامپئو در ادامه مدعی شد که هدف از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، سوق دادن نظام ایران به تغییر رفتارش در منطقه و دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید است.

وی گفت: اگر ایران رفتارش در منطقه را تغییر ندهد، اقدامات دیگری که دردآورتر هستند در پیش گرفته می‌شود. وزیر خارجه آمریکا در ادامه به ادامه مذاکرات با کشورهای برخوردار از معافیت تحریم‌های اعمالی علیه واردات نفت ایران، با هدف سوق دادن آن‌ها به سوی به‌صفر رساندن واردات نفت از ایران خبر داد.

پامپئو مدعی شد تا زمانی که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باشد، ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد. وی در ادامه مدعی شد که آمریکا اجازه نمی‌دهد پول‌هایی را که ایران با اهداف انسان‌دوستانه به دست می‌آورد، برای اهداف نظامی خرج کند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که عربستان سعودی در زمینه مبارزه با تروریسم، فعال بوده است.

پامپئو افزود که واشنگتن تلاش‌ها و فشارها علیه ایران را به صورت بی‌امان پیگیری می‌کند.

وی مدعی شد که هدف فشارهای آمریکا علیه ایران، کاهش نقش بی‌ثبات‌کننده تهران در منطقه و جهان است. به گفته پامپئو، آمریکا امیدوار است که از طریق تحریم‌ها، مانع از این شود که ایران توازن خاورمیانه را برهم بزند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که تحریم‌ها علیه ایران مؤثر هستند.

به ادعای پامپئو، ایران شبه‌نظامیان حوثی در یمن و شبه‌نظامیان شیعه را در سوریه و عراق تأمین مالی می‌کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: اروپایی‌ها باید به تحریم‌ها احترام بگذارند

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در ادامه سخنان پامپئو گفت:‌ رهبران ایران باید موشک‌های بالستیک و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را متوقف کنند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت که ایران برای بهره‌مندی از کاهش تحریم‌ها، باید از برنامه موشکی خود دست بکشد.

وی گفت که تحریم‌ها علیه ایران شامل بخش انرژی، خطوط هواپیمایی ایران و نهادهای مالی است. استیون منوچین در ادامه گفت که این تحریم‌ها، سخت‌ترین تحریم‌ها در تاریخ آمریکا بوده است.

وی گفت که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، 700 نهاد و فرد را هدف گرفته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که ایران از طریق بانک‌های خود گروه‌های شبه‌نظامی را تأمین مالی می‌کند.

منوچین همچنین مدعی شد که ایران از تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی حمایت می‌کند.

وی افزود که به افزایش فشارها علیه ایران به منظور تغییر رفتارش ادامه می‌دهیم.

وزیر خزانه‌داری آمریکا خطاب به اروپایی‌ها گفت که انتظار داریم اروپایی‌ها به تحریم‌ها احترام بگذارند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها