کد خبر: 243262
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۵:۰۰
| |

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش:

فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نخواهیم داد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: لحظه‌ای فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نداده و نخواهیم داد.

فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نخواهیم داد
کد خبر: 243262
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین دوره آموزش نظری معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، در جمع اساتید، فرماندهان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: اتحاد و همدلی رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج مردمی در دوران دفاع مقدس، دشمن بعثی را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت و این اتحاد رمز پیروزی آن ها بود.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام محدودیت ها، تنگناها و کاستی ها با بهره گیری از تدابیر حکمیانه امام خمینی(ره) و حمایت های بی دریغ ایشان، موفق شد با تداوم و استمرار عملیات‌های خود در دفاع مقدس، نیروهای متجاوز را در جبهه ها متوقف و مجبور به انتخاب حالت پدافندی کند.

امیر سرتیپ حیدری ضمن تجلیل از یاد و خاطره شهدا بیان داشت: ارتش در دوران پرافتخار دفاع مقدس بیش از 48 هزار نفر از کارکنان خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات این نیرو در خصوص پاکسازی مناطق مین گذاری شده گفت: از زمان جنگ تحمیلی تا به امروز تعداد زیادی از کارکنان نیروی زمینی ارتش مشغول مین زدایی در مناطق مرزی هستند و در راستای ماموریت خطیر پاکسازی میادین مین تا به امروز تعداد زیادی شهید و جانباز تقدیم این انقلاب کرده است.

وی در خصوص فعالیت های نیروی زمینی در چند سال اخیر گفت: دهها روستا و زمین های بسیار وسیع حاصلخیز از وجود مین پاکسازی شده تا فعالیت های کشاورزی، اقتصادی، دامداری و باغداری بر روی این زمین ها صورت گیرد و همچنین بسیاری از زمین های پاکسازی شده از مین جهت اکتشاف، استخراج و عبور تاسیسات و لوله های نفتی مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا، 17 تیپ متحرک هجومی در نزاجا تشکیل شده که این تیپ ها از قدرت هجومی بسیار بالایی برخوردار هستند و 4 تیپ واکنش سریع را به وجود آورده ایم که تمامی افرادی که در این تیپ ها مشغول به خدمت و از کارکنان زبده و ورزیده نیروی زمینی ارتش هستند.

وی افزود: سازماندهی تیپ 55 هوابرد به عنوان تیپ متحرک هجومی؛ تغییر ساختار یگان های زرهی از لحاظ سازمانی و تبدیل یگان های پیاده نظام به یگان های متحرک مکانیزه از عمده فعالیتهای این نیرو در راستای ایجاد نیروی زمینی جدید و منسجم است.

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در عرصه‌های مختلف افتخارات زیادی را در کارنامه خود به ثبت رسانده تاکید کرد: این نیرو همواره با توکل بر خداوند متعال و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و کارکنان متخصص، ورزیده، جوان و به کارگیری تجهیزات نوین لحظه‌ای فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نداده و نخواهد داد.

منبع:‌ مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها