کد خبر: 243281
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۰۷:۳۶:۰۰
| |

جلال میرزایی نماینده ایلام:

تخریب روابط اتحادیه اروپا با ایران هدف پروژه «ب» بود

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به نظر می‌رسد آمریکا و صهیونیست‌ها در اروپا سیاست تحریک کشورهای کوچک برای اعمال فشار بر قدرت‌های اروپایی به منظور قطع ارتباط با ایران را در پیش گرفته‌اند.

تخریب روابط اتحادیه اروپا با ایران هدف پروژه «ب» بود
کد خبر: 243281
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۰۷:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، با اشاره به ادعای برخی از مقامات دانمارکی درباره عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در این کشور و انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران موسوم به پروژه «ب» بیان کرد: به نظر می‌رسد این سناریو با سه هدف طراحی شده است. یکی از اهداف این سناریو به حاشیه بردن ماجرای قتل خاشقجی در ترکیه است که باعث فشار روزافزون به عربستان و آمریکا شده است.

وی در ادامه بیان کرد: هدف دوم این سناریو می‌تواند تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا برای عدم پیگیری ساز و کار ویژه مالی با ایران باشد و می‌خواهند به نوعی روابط اتحادیه اروپا با ایران رو به تیرگی پا گذارد و با این سناریو اتحادیه را تحت فشار قرار دهند که ایران یک کشور حامی تروریست است تا موضوع ساز و کار ویژه مالی ادامه نیابد.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد: به نظر می‌رسد که این هدف بیشتر مد نظر سناریوی آمریکایی - صهیونیستی است چرا که وزیر خارجه دانمارک و رئیس سرویس امنیتی آن بیش از آنکه اتحادیه اروپا را برای بررسی و تحلیل حادثه فراخواند و از ایران نیز ارائه گزارش بخواهد از اتحادیه اروپا خواستند اقدامات تحریمی علیه ایران وضع کند.

میرزایی تصریح کرد: اگر هدف این سناریو تخریب روابط اتحادیه اروپا با ایران نبود باید از اتحادیه اروپا دعوت می‌شد تا در این زمینه تحقیق کند و پس از بررسی اقدامات لازم انجام شود. اینکه اینقدر شتابزده عمل شد نشان می‌دهد که این سناریو قصد دارد سه کشور اروپایی حامی برجام و پیگیر ساز و کار ویژه مالی را مقابل ایران قرار دهد.

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آمریکا و صهیونیست‌ها در اروپا سیاست تحریک کشورهای کوچک برای اعمال فشار بر قدرت‌های اروپایی به منظور قطع ارتباط با ایران را در پیش گرفته‌اند. چرا که قبلا بحث بلژیک و امروز نیز دانمارک مطرح شد و سناریو جوری تعریف شده است که پای سوئد و نروژ هم به ماجرا باز شود.

میرزایی اظهار کرد: از دیگر اهداف این سناریو می‌توان به نوعی تحت فشار قرار دادن ایران باشد تا ایران را به سمت دادن امتیازات بیشتر پیش ببرد. در این زمینه فرضیات دیگری مطرح است که آقای روحانی دستور رسیدگی آن را داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها