کد خبر: 243282
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۰۷:۵۵:۰۰
| |

فاطمه سعیدی مطرح کرد؛

حمایت فراکسیون زنان از لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسران خارجی

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از ارسال لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسران خارجی به مجلس حتما ما هم در فراکسیون زنان مجلس در کنار کمیسیون حقوقی قضایی بر روی آن کار می‌کنیم.

حمایت فراکسیون زنان از لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسران خارجی
کد خبر: 243282
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۰۷:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه سعیدی ، با اشاره به مصوبه دولت درباره دریافت شناسنامه برای کودکان زیر 18 سال توسط زنان دارای همسر خارجی، گفت: مصوبه دولت درباره اعطای تابعیت به کودکان بی‌شناسنامه حاصل ازدواج زنان با مردان غیرایرانی اقدام بسیار خوبی بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: ما هم در فراکسیون زنان مجلس مدتها و بیش از یکسال بود که این موضوع را پیگیری می‌کردیم و در نهایت خانم ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اقدامی تحسین‌برانگیز این مسئله را به هیئت دولت برد و مصوبه آن را دریافت کرد.

دولت و مجلس برای 18 سال به بالا هم اقدام موثری انجام دهند

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما می‌دانیم بسیاری از این کودکان فاقد شناسنامه، کارت ملی و هویت، بالای 18 سال هستند که امیدواریم دولت و مجلس اقدامات موثری را هم برای آنها در نظر بگیرد زیرا این افراد دچار سرگردانی و بلاتکلیفی در جامعه هستند که همین موضوع مشکلات بسیاری را برای آنها به دنبال داشته است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: بعد از ارسال این لایحه به مجلس حتما ما هم در فراکسیون زنان مجلس در کنار کمیسیون حقوقی قضایی بر روی آن کار می‌کنیم زیرا این افراد در کشورمان حتی برای تحصیل، اشتغال و ... هیچ هویتی ندارند و از انجام یک زندگی معمولی هم محروم شده‌اند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها