کد خبر: 243324
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

برنز طراحی گرافیک آسیا برای گرافیست ایرانی/نمایش جنگ‌ها و مصیبت‌های جهان در یک شانه تخم‌مرغ

بهرام غروی، گرافیست ایرانی در «دهمین ترینال طراحی گرافیک آسیا سال 2018» موفق به کسب جایزه برنز شد.

برنز طراحی گرافیک آسیا برای گرافیست ایرانی/نمایش جنگ‌ها و مصیبت‌های جهان در یک شانه تخم‌مرغ
کد خبر: 243324
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام غروی (گرافیست ایرانی) که موفق به کسب جایزه برنز دهمین ترینال طراحی گرافیک آسیا سال 2018 شده است، این هنرمند موضوع «تنش» را مفهومی گسترده خواند که معمولا در ابعاد بزرگی در فضای سیاسی و اجتماعی و غیره خودنمایی می‌کند.

غروی ادامه داد: یکی از راه‌ها برای انتقال مفاهیم از طریق تصویر و زبان بصری، استفاده از سمبل‌ها و المان‌هایی است که برای عموم مردم با فرهنگ‌های مختلف و یا کشورهای گوناگون قابل درک باشند و هر چه این نشانه‌ها ساده‌تر باشند این انتقال بهتر انجام می‌پذیرد.

این گرافیست یادآور شد: این شیوه‌ای است که در طراحی این پوستر و دیگر آثارم اتخاذ کرده و سعی می‌کنم با ساده کردن مفاهیم به سمبل‌ها و نشانه‌های آشنا و حتی مورد استفاده در زندگی روزمره، به مخاطب خود نوع نگاه و نظرم را بیان کنم.

غروی ادامه داد: می‌توان مثالی از تنش‌های بزرگی را حتی در شکسته شدن دو تخم مرغ خلاصه دید؛ به ظاهر ساده، بی‌دلیل و حتی گاهی احمقانه، همانند بسیاری از جنگ‌ها و مصیبت‌های بشر امروز.

بهرام غروی، گرافیست ایرانی در «دهمین ترینال طراحی گرافیک آسیا سال 2018» موفق به کسب جایزه برنز شد. چانگ شنگ چوان از تایوان جایزه بزرگ این ترینال را از آن خود کرد و جایزه طلایی هم به یک شرکت‌کننده چینی رسید. 3 شرکت‌کننده دیگر به‌ترتیب یک‌نفر از چین، یک نفر از ژاپن و نفر دیگر از کره‌جنوبی جایزه نقره را کسب کردند.

علاوه بر بهرام غروی از ایران، 3 شرکت‌کننده از کره‌جنوبی و یک شرکت‌کننده از اندونزی نیز مدال برنز دهمین دوره ترینال گرافیک آسیا در سال 2018 را به‌خود اختصاص دادند. در این ترینال در مجموع 10 جایزه به نفرات برتر اختصاص می‌یابد.

مهم‌ترین این جوایز، جایزه برتر است و سپس یک جایزه طلا، 3 جایزه نقره و 5 جایزه برنز نیز به شرکت‌کنندگان برتر اهدا می‌شود. در ترینال آسیایی طراحی گرافیک 2018 طراحان حرفه‌ای و اساتیدی از مدارس طراحی از 10 کشور مختلف شرکت داشتند.

موضوع این ترینال TENSION (تنش) بود و قرار بود یا شرکت‌کنندگان حول این موضوع طرح ارسال کرده یا موضوعی آزاد را انتخاب کنند.این ترینال با حمایت انجمن بین‌المللی طراحان کره‌جنوبی و وزارت امور خارجه این کشور برگزار شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها