اکثر آمریکایی‌ها نسبت به روند برگزاری انتخابات پیش رو اطمینان دارند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، حدود 70 درصد رأی‌دهندگان آمریکایی به سالم بودن روند برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای پیش رو در کشورشان به طور کامل یا تا حدودی اطمینان دارند.

اکثر آمریکایی‌ها نسبت به روند برگزاری انتخابات پیش رو اطمینان دارند
کد خبر: 243338
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد، 28 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نسبت به صحت برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای «کاملا» اطمینان دارند و 42 درصد نیز گفته‌اند «تا حدودی» مطمئن هستند که این انتخابات صحیح و سالم برگزار خواهد شد.

موسسه نظرسنجی گالوپ گزارش داده که میانگین تاریخی میزان اطمینان افراد به صحت برگزاری انتخابات 68 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، هرچند ادعاهای مربوط به تقلب در انتخابات به طور عمده مطرح می‌شود اما اسناد واقعی در این زمینه محدود است.

نتایج این نظرسنجی در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی از احتمال هک شدن سیستم‌های اخذ رأی منتشر شده است.

همچنین در یکی از تحقیقات موسسه گالوپ، در انتخابات کنگره جمهوری خواهان کاهش قابل ملاحظه‌ای در صندلی‌های کنگره خواهد داشت، تجزیه و تحلیل اخیر گالوپ نشان می‌دهد حزب ترامپ، به طور متوسط 37 کرسی خانه را از دست می‌دهد، چراکه تصمیمات اشتغالی او امروز کمتر از 50 درصد محبوبیت در آمریکا دارد چراکه رای دهندگان در سال 2018 مسائل دیگری به جز شغل از جمله شخصیت و سبک رئیس جمهور، اصلاحات قانون مهاجرت، روابط نژادی، مراقبت‌های بهداشتی و نارضایتی آنها از رهبری دولت را به طور کلی مدنظر قرار می‌دهند.

جالب است که طبق نظرسنجی گالوپ برای مردم آمریکا مسائل زیست محیطی بسیار اهمیت دارد و اولویت اول آنها برای تعیین سناتورهایشان است و آنها حتی این موضوع را مهمتر از رشد اقتصادی می‌دانند.

از سوی دیگر برای اکثریت آمریکایی‌ها حفاظت از مرزهای کشورشان از اهمیت بالایی برخوردار است اما آنها کشیدن دیوار در مرزها را نمی‌پسندند. همچنین آنها برای اسلحه و حمل آن وضع قوانین سختگیرانه‌ را از کنگره خواستارند. همچنین روابط نژادی و دوری از نژاد پرستی خواسته دیگر آمریکایی‌ها در این انتخابات است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها