کد خبر: 243355
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۳:۲۹:۰۰
| |

بورس مثبت ماند

امروز نمادهای گروه بانک و موسسات اعتباری در کنار تعدادی از سهم‌های پالایشی و پتروشیمی و فلزی بیشترین تاثیر افزاینده را در نمایانگرهای بورس تهران داشتند.

بورس مثبت ماند
کد خبر: 243355
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۳:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| چهارمین روز کاری بورس تهران نیز گذشت و بانکی‌ها توانستند تاثیر بسزایی در جابجایی شاخص‌های بازار سهام داشته باشند. همچنین معاملات سهام تعدادی از شرکت‌ها در گروه پتروشیمی و فلزی نیز در نوسانات نمایانگر بازار نقش بسزایی داشت.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی 940 واحد رشد کرد و توانست بار دیگر خط حمایت 185 هزار واحدی را بشکند. همچنین شاخص کل هم وزن با 196 واحد رشد به رقم 28 هزار و 446 واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با 1185 واحد افزایش رقم 195 هزار و 90 واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب 932 و 715 واحد رشد کردند.

گروه مبنا بانک ملت، پالایش نفت تهران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و بانک صادرات ایران پنج نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص‌های بازار سهام داشتند. هر یک از این نمادها به ترتیب 154، 120، 100، 92 و 83 واحد تاثیر افزاینده روی شاخص کل گذاشتند.

نماد بانک صادرات ایران امروز در حالی حدود 5 درصد در قیمت پایانی رشد می‌کند که سابقا زیر قیمت اسمی معامله می‌شد و با توقف طولانی مدت نماد روبرو بود. همچنین بانک تجارت نیز که مدت‌ها متوقف بود و کمتر از صد تومان معامله می‌شد، امروز حدود پنج درصد در قیمت پایانی رشد کرده و ارزش هر سهمش به کمی بیشتر از 125 تومان رسیده است.

نمادهای بانکی طی امروز و روز گذشته توانستند رشد فزاینده‌ای را تجربه کنند. بیشتر این سهم‌ها بیش از دو درصد رشد قیمت را شاهد بوده‌اند.

در طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس، ‌ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با 67، 68 و 44 درصد تاثیر کاهنده سعی کردند نقش کاهشی در نوسانات شاخص کل داشته باشند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی قیمت عمده سهم‌ها حدود 1 درصد کاهش یافت. از جمله این سهم‌ها می‌توان به پتروشیمی شازند، ‌پتروشیمی پارس، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی غدیر اشاره کرد.

خودرویی‌ها نیز امروز همگام سهم‌های بانکی بار دیگر شاهد رشد قیمت بودند هر چند که تعدادی از سهم‌های این گروه کمتر از یک درصد با کاهش قیمت مواجه شده‌اند، اما اکثریت نمادها توانستند حدود دو درصد رشد قیمت را تجربه کنند. در این گروه 338 میلیون سهم به ارزش بیش از 45 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

از دیگر گروه‌هایی که امروز با افت قیمت مواجه بودند، می‌توان به مواد و محصولات دارویی اشاره کرد. اکثر سهم‌های این گروه یک تا دو درصد افت قیمت را تجربه کردند. در عین حال فرآورده‌های نفتی شاهد رشد اندکی در قیمت سهم‌هایشان بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 879 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 2.1 میلیارد سهم و اوراق مالی طی 156 هزار و 298 نوبت داد و ستد شد.

آیفکس نیز امروز 14 واحد رشد کرد و توانست به تراز 2025 واحدی برسد. ارزش معاملات این بازار به رقم 422 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن رقم 759 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها