کد خبر: 243368
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۲:۵۳:۰۰
| |

معصومه ابتکار:

خواب آشفته ترامپ محقق نمی‌شود

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: در شرایط حاضر در مقابل رفتار زورمندانه آمریکا و ترامپ قرار داریم که تحریم‌های یکجانبه اعمال می‌کند و خواب آشفته دیده که بتواند با تحریم‌ها مردم ایران را به زانو در بیاورد.

خواب آشفته ترامپ محقق نمی‌شود
کد خبر: 243368
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۲:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی ارزیابی اثرات جنگ بر محیط زیست و خانواده که صبح امروز با حضور نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، جمعی از سفرا و مصطفی محقق داماد، استاد دانشگاه شهید بهشتی و رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم به همت مرکز صلح و محیط زیست برگزار شد، گفت: متاسفانه هنوز جنگ و عوارض و آثار ناشی از جنگ در کشور ما و منطقه خاورمیانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر بیشترین فاجعه جنگی را در یمن شاهد هستیم، اظهارکرد: متاسفانه هنوز در ایران آثار ناشی از جنگ مشاهده می‌شود، بطوری که خانواده شهدا و جانبازان با مشکلات ناشی از جنگ درگیر هستند و همچنین تخریب محیط زیستی ناشی از جنگ نیز دیده می‌شود. هنوز آثار محیط زیستی ناشی از نشت نفت در خلیج فارس وجود دارد و درست نیست که تصور کنیم آثار جنگ بر یک منطقه در کوتاه مدت حل و فصل شود. طبیعی است که سالیان سال طول می‌کشد تا آثار تخریبی جنگ از بین برود.

ابتکار با اشاره به تاثیر جنگ‌ها بر زنان و خانواده و همچنین نقش این گروه‌ها در حفاظت از صلح، گفت: زنان به دلیل اینکه مادر هستند و حس عاطفی قوی‌ای دارند، قدرت ایجاد تغییر، برقراری صلح و گفت و گو را بیشتر دارند. 6 نوامبر به عنوان روز مقابله با آثار جنگ در طبیعت تعیین شده و چندین سال است که این مناسبت در ایران پاس داشته می‌شود تا یادآوری کنیم که وقوع جنگ،‌ آثار متمادی دارد و رنج و غم برای مردم و تخریب برای طبیعت استمرار خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهارکرد: در چنین شرایطی که جنگ آثار تخریبی بلند مدتی بر جامعه و محیط زیست ایجاد می‌کند،‌ از سوی دیگر در مقابل رفتار زورمندانه آمریکا و ترامپ قرار داریم که تحریم‌های یکجانبه اعمال می‌کند و خواب آشفته دیده که بتواند با تحریم‌ها مردم ایران را به زانو در بیاورد و به اقتصاد ایران لطمه بزند،‌ این خواب بیشتر یک کابوس است و هرگز محقق نخواهد شد. البته آثار تحریم در طبیعت، محیط زیست و جوامع موضوعی قابل مطالعه و بررسی است. بنابراین دانشگاهیان و انجمن‌های صلح حتما باید روی این مباحث کار کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها