کد خبر: 243377
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

دشمن قصد تشدید مشکلات اقتصادی برای اعمال فشار بر مردم را دارد/ افزایش نرخ بنزین توسط نوبخت مطرح شد، اما پیگیری نشد/ وزارت اقتصاد به‌تنهایی از عهده مقابله با فشارهای دشمن برنمی‌آید

یک نماینده مجلس گفت: اگر می‌خواهیم جراحی در اقتصادمان را با هدف درستی انجام دهیم باید به‌گونه‌ای باشد که به دنبال ترمیم هم باشیم. طرح مسئله برای افزایش قیمت بنزین از سوی نوبخت شد و وزیر نفت هم به آن اشاره‌ای کرد اما پیگیری نشد.

دشمن قصد تشدید مشکلات اقتصادی برای اعمال فشار بر مردم را دارد/ افزایش نرخ بنزین توسط نوبخت مطرح شد، اما پیگیری نشد/ وزارت اقتصاد به‌تنهایی از عهده مقابله با فشارهای دشمن برنمی‌آید
کد خبر: 243377
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به مشکلات اقتصادی، گفت: بیان مسئله، حرف زدن و تحلیل کردن مسائل به‌تنهایی مشکل را حل نمی‌کند بلکه باید پس از تحلیل مشکلات و شرایط کشور، اقداماتی عملی انجام شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رئیس‌جمهور نکات خوبی را به وزیر اقتصاد گفتند؛ چون اقتصاد کشور مورد هدف قرارگرفته است و سازمان‌های اقتصادی می‌توانند نقش اصلی را در مقابله با راهبرد آمریکایی برای اعمال فشار اقتصادی بازی کنند اما باید توجه داشته باشیم وزارت اقتصاد به‌تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید.

او ادامه داد: بنابراین باید وزارت صنایع، کار و سایر وزارتخانه‌ها به نحوی وارد میدان شوند و نگاه عملیاتی داشته باشند و رویکردشان را، از رویکرد محافظه‌کارانه به یک رویکرد عملیاتی تغییر بدهند تا بتوانیم بخشی از مشکلاتی را که ایجادشده با هزینه کمتری پشت سر بگذاریم که البته کار سختی است.

میرزایی به نقش وزارت اقتصاد در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: وزارت اقتصاد در ارتباط با چگونگی سوق دادن منابع بانک‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد. همچنین می‌تواند در بحث کنترل نقدینگی اقدام کند و در نرخ سود تأثیرگذار باشد که نرخ سود با توجه به شرایط اقتصادی و تورم، انقباضی باشد یا انبساطی و این موضوع در اقتصاد نقش کلیدی دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این شرایط باید با در نظر گرفتن همه ملاحظات، منابع، امکانات و محدودیت‌ها کشور را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که فشار کمتری به مردم وارد شود. چون دشمن قصد تشدید مشکلات اقتصادی برای اعمال فشار به مردم و ایجاد نارضایتی اجتماعی دارد.

او ادامه داد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که از شعارها عبور کنیم و به اقدامات عملی روی بیاوریم و هدفمان جلب رضایت نسبی مردم باشد.

این عضو کمیسیون انرژی در خصوص برخی خبرهای مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین، گفت: گاهی اوقات با شرایطی مواجه می‌شویم که چاره‌ای جز تعدیل سیاست‌ها نداریم منتهی این تعدیل سیاست‌ها باید با توجیه مردم و جلب همکاری مردم و به‌نوعی جلب اعتماد اجتماعی باشد. باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که فشاری به مردم وارد نشود.

میرزایی گفت: اگر می‌خواهیم جراحی در اقتصادمان با هدف درستی انجام دهیم باید به‌گونه‌ای باشد که به دنبال ترمیم هم باشیم. طرح مسئله برای افزایش قیمت بنزین از سوی نوبخت شد و وزیر نفت هم به آن اشاره‌ای کرد اما پیگیری نشد.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه آیا جامعه تحمل افزایش قیمت بنزین را دارد؟، گفت: باید زمان کوتاهی از تحریم‌های آمریکا بگذرد و ببینیم شرایط جامعه به ثبات نسبی می‌رسد که بخواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم یا خیر. در حال حاضر برای قضاوت اینکه جامعه تحمل دارد، زود است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها