کد خبر: 243400
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۷:۲۲:۰۰
| |

رئیس‌جمهوری کامرون سوگند یاد کرد

پل بیا رئیس جمهوری 85 ساله کامرون امروز سه‌شنبه برای هفتمین دور ریاست جمهوری خود در پی انتخابات مناقشه‌ برانگیز این کشور سوگند یاد کرد.

رئیس‌جمهوری کامرون سوگند یاد کرد
کد خبر: 243400
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۷:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| این در حالی است که پل بیا، رئیس جمهوری کامرون وعده داد که «تمامیت و وحدت» کشورش را حفظ خواهد کرد.

وی در مراسمی تحت نظارت رئیس پارلمان کامرون مراسم تحلیف را به جای آورد. او بالغ بر 35 سال است که در این کشور حاکم بوده و برنده انتخابات ریاست جمهوری هفتم اکتبر با کسب 71 درصد رای است.

با این حال در این انتخابات حضور رای دهندگان چندان چشمگیر نبود و مخالفان نیز اتهام وقوع تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

در عین حال، همزمان با آغاز این دوره ریاست جمهوری پل بیا اعلام شد که 79 دانشجو و سه استاد آن‌ها از مدرسه‌ای در منطقه شمال غرب کامرون جایی که مدت‌هاست محل حملات مسلحانه جدایی طلبان انگلیسی زبان بوده، ربوده شدند.

اکثر جمعیت 22 میلیون نفری کشور کامرون را فرانسوی زبانان تشکیل می‌دهند اما حدود یک پنجم از مردم این کشور نیز انگلیسی زبان هستند.

در سال 2016 موج جدایی طلبی این اقلیت انگلیسی زبان به دنبال نارضایتی به سبب تبعیض‌های آموزشی قضایی و اقتصادی و در منطقه شمال غرب و جنوب غرب کامرون بالا گرفت.

در سال 2017 بعد از آنکه پل بیا از دادن هرگونه امتیازی خودداری کرد،‌ رادیکال‌ها اقدام به اعلام یک کشور مستقل از جانب خود به نام جمهوری آنبازونیا کرده و وارد فاز مسلحانه شدند.

در طی سال جاری میلادی و در حملات جدایی طلبان و همچنین برخوردهای مقام‌های امنیتی در کامرون دست کم 400 غیرنظامی و 175 عضو نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر میزان شرکت رای دهندگان در منطقه شمال غرب پنج درصد و منطقه جنوب غرب تنها 15 درصد بود و بعدا اعلام شد که پل بیا در هر دو منطقه بیش از دو سوم آراء را کسب کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها