کد خبر: 243408
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از سازوکارهای تشیکلاتی اصلاح‌طلبان؛

سرنوشت پارلمان اصلاحات چه می‌شود؟

چند وقتی است که یکی از موضوعات مهمی که اصلاح‌طلبان درباره آن صحبت می‌کنند بحث پارلمان اصلاحات است. بیشتر احزاب اصلاح‌طلب موافق تشکیل پارلمان هستند و افراد اصلاح‌طلب مخالف آن. حال باید دید که بحث‌های گروه‌های مختلف به کجا می‌کشد و سرنوشت پارلمان اصلاحات چه می‌شود؟

حجم ویدیو: 8.88M | مدت زمان ویدیو: 00:05:22 دانلود ویدیو
کد خبر: 243408
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سودای ایجاد پارلمان اصلاحات سالهاست که در ذهن اصلاح‌طلبان ایجاد شده. اولین بار به طور رسمی محمدعلی نجفی عضو مستعفی حزب کارگزاران آن را در سال 87 پیشنهاد داد اما تاکنون این ایده محقق نشده است.


بعد از اینکه اصلاح‌طلبان در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دو انتخابات سال 94 و 96 پیروز شدند بحث‌ها و اختلاف‌نظرهایی درباره نحوه‌ ساماندهی تشکیلاتی اصلاح‌طلبان رخ داد و بعد از آن این بار مصطفی کواکبیان بود که بحث پارلمان اصلاحات را بر زبان‌ها انداخت و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که متشکل از احزاب اصلاح‌طلب است پیگیر تهیه مقدمات برپایی پارلمان اصلاحات شد.


بر اساس اخباری که در هفته‌های اخیر منتشر شده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کلیات برنامه پارلمان اصلاحات را تصویب کرده و مقرر شده که به زودی جایگزین شورای عالی اصلاح‌طلبان شود.


اعضای شورای عالی اصلاحات هم چندی پیش بعد از اینکه دیدارهایی با سید محمدخاتمی و محمدرضا عارف داشتند اعلام کردند که توافق شده شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به صورت موقت و تا زمان تشکیل پارلمان اصلاحات به کار خود ادامه دهد.

علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزان درباره ضرورت تشکیل پارلمان اصلاحات و جایگزین شدن آن به جای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان می‌گوید پارلمان اصلاحات به نوعی ارتقا و تکامل شورای عالی اصلاحات است.


پارلمان اصلاحات مخالفانی هم دارد عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی در این باره معتقد است نیازی به پارلمان اصلاحات نیست و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید به کار خود ادامه دهد.


علاوه بر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گروه و افراد دیگری هم طرحی برای تشکیل پارلمان اصلاحات ارائه کردند که محسن میردامادی از جمله مهم‌ترین آنهاست البته طرح او به صورت رسمی منتشر نشده است.


با این حال سید محمد خاتمی هم در اولین جلسه دور جدید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در شهریور ماه برگزار شد تاکید کرد که این شورا موقت و با کارویژه تشکیل نهاد ملی اصلاحات است.


حال باید دید که ماجرای پارلمان اصلاحات آیا به سرانجام می‌رسد یا خیر؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها