کد خبر: 243457
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۰:۲۳:۰۰
| |

کاهش 6 درصدی فروش گوشی در بازارهای جهانی

آمارها نشان می‌دهد که عرضه جهانی گوشی هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 6 درصد کاهش داشته است

کاهش 6 درصدی فروش گوشی در بازارهای جهانی
کد خبر: 243457
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| تازه‌ترین آمارهای منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که فصل سوم سال 2018 میلادی برای شرکت‌های تولیدکننده موبایل فصل پررونق و پرفروشی نبوده چراکه عرضه گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی سه ماهه با یک کاهش شش درصدی در مجموع به 355.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند رسید که در این میان تنها دو شرکت چینی هواوی و شیائومی در مقایسه با فصل قبل، رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده‌اند.

هواوی در سه ماهه سوم سال 2018 میلادی درمجموع توانسته 52 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه کند که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با یک رشد 32.9 درصدی مواجه شده است. شیائومی نیز در فصل سوم سال 2018 میلادی موفق به عرضه 34.3 میلیون دستگاه موبایل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 21.2 درصدی را از خود نشان داده است.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید هدلاین، این طور که به نظر می‌رسد این دو شرکت چینی، رقیبانی همچون سامسونگ و اپل را به شدت تهدید کرده و به چالش کشانده‌اند و موقعیت و جایگاه آن‌ها را به‌عنوان برترین غول‌های تکنولوژی فعال در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند را به خطر انداخته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها