عضو کمیسیون کشاورزی:

باید شفافیت مالی داشته باشیم تا با ما همکاری داشته باشند

یک عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: اگر شفافیت مالی نداشته باشیم حتی کشورهای همسایه هم با ما همکاری نخواهند داشت و نباید بگذاریم کشورها از مسیر مخالفت با آمریکا خارج شوند.

باید شفافیت مالی داشته باشیم تا با ما همکاری داشته باشند
کد خبر: 243484
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال محمودزاده درباره اثر تحریم‌های جدیدی که از سوی آمریکا علیه کشورمان اعمال شده است، گفت: نمی‌توانیم تحریم‌ها را انکار و صورت مسئله را پاک کنیم و بگوئیم که اثری ندارد؛ خیر چنین چیزی درست نیست و باید ارتباط خود را با اتحادیه اروپا تحکیم ببخشیم و افزایش دهیم، همچنین تنش‌ها را با همسایگان‌مان کم کنیم و از سوی دیگر بر اساس اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ما باید برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشته باشیم تا مجبور به واردات محصولات استراتژیک نباشیم و در مقابل به صادرات محصولات کشاورزی اهتمام ورزیم زیرا این امر می‌تواند افزایش درآمد ارزی را در بر داشته باشد. باید از فرصت استفاده و برنامه‌ریزی کنیم تا علاوه بر محصولات کشاورزی، محصولات صنعتی و معدنی هم صادر کنیم که علاوه بر درآمد ارزی باعث رونق، ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار می‌شود.

وی افزود: باید در سیاست خارجی خود تجدیدنظر و از اعتراض اروپا نسبت به آمریکا درخصوص تشدید تحریم‌ها در قبال کشورمان استفاده کنیم و از فرصت پیش آمده به خاطر غلط ایالات متحده استفاده کنیم و اجازه و بهانه ندهیم که اروپایی‌ها به دنبال آمریکا راه بیفتند.

محمودزاده درباره رد «CFT» از سوی شورای نگهبان گفت: مجلس روی مصوبه خود تاکید دارد و از طرفی هم باید نیم نگاهی به اروپا داشته باشیم زیرا اگر شفافیت مالی نداشته باشیم حتی کشورهای همسایه هم با ما همکاری نخواهند داشت و نباید بگذاریم کشورها از مسیر مخالفت با آمریکا خارج شوند. اگر شفافیت مالی نداشته باشیم قطعا بانک‌های اروپایی با ما همکاری نخواهند داست بنابراین باید برای این‌که مراودات بانکی داشته باشیم، لوایح «FATF» تصویب شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها