کد خبر: 243489
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۲:۲۷:۰۰
| |

آلمان به دنبال اعمال فشار بر چین برای کنترل تسلیحات اتمی

هایکو ماس، وی در جریان گفتگو با روزنامه دی ولت گفت که آلمان به اعمال فشار بر واشنگتن و مسکو برای پایبندی به پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد موسوم به INF ادامه می‌دهد و چین نیز در توافقات بعدی باید به این پیمان پای‌بند باشد.

آلمان به دنبال اعمال فشار بر چین برای کنترل تسلیحات اتمی
کد خبر: 243489
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۲:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه آلمان همچنین به ضرورت تنظیم تسلیحات روباتیک و مبتنی بر فضا اشاره کرد که به زودی به واقعیت بدل می‌شوند.

هایکو ماس، وی در جریان گفتگو با روزنامه دی ولت گفت که آلمان به اعمال فشار بر واشنگتن و مسکو برای پایبندی به پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد موسوم به INFادامه می‌دهد و چین نیز در توافقات بعدی باید به این پیمان پای‌بند باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در 20 اکتبر اعلام کرد که قصد دارد آمریکا را از این پیمان خارج کند؛ اقدامی که واکنش شدید روسیه و مجامع بین‌المللی را سبب شد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت که این امر ضروری است یک پیمان خلع سلاح ایجاد شود که سیستم‌های تسلیحاتی جدید و چین را شامل شود و ادامه داد: تسلیحات فضایی و خودکار به زودی به واقعیت می‌پیوندند. ما باید قوانینی را برای رویارویی با چنین تسلیحات جدیدی ایجاد کنیم.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس به جزئیات مربوط به سفرش به چین اشاره نکرد اما گفت که از آن برای گفتگو با مقام‌های این کشور در جهت شفاف سازی بیشتر و کنترل سلاح استفاده می‌کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت که کشورش با آمریکا و شرکای آن در ناتو درباره پیمان 1987 به منظور جلوگیری از رقابت تسلیحاتی جدید گفتگو می‌کند.

وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو قرار است در دسامبر به این مساله بپردازند.

وی همچنین گفت که به وزیر امور خارجه روسیه تاکید دارد تا به پیمان 1987 پای‌بند بماند و درباره ساخت و توسعه تسلیحات جدید شفاف سازی کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها