عضو فراکسیون زنان مجلس:

آمریکا با تحریم ایران، متحدان خود را از دست داده است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بسیاری از کشورها به ویژه متحدان واشنگتن به صورت علنی با تحریم های آمریکا مخالفت می کنند و این موضوع نشان می دهد آمریکا در این سیاست تحریمی دوستان خود از جمله کشورهای اروپایی را از دست داده است.

آمریکا با تحریم ایران، متحدان خود را از دست داده است
کد خبر: 243492
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۲:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا ساعی درباره تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا، اظهار داشت: روز 13آبان شاهد اعلام تحریم های غیرمنطقی و غیرقانونی و مغایر با اصول روابط بین الملل توسط رییس جمهوری این کشور بودیم که هدف اصلی آن مردم ایران است.


وی اقدامات تحریمی ایالات متحده را عامل انزوای این کشور در جامعه جهانی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهایی بزرگ و توسعه یافته که در گذشته با آمریکا همراهی می کردند در حال حاضر به صورت علنی با این تحریم ها مخالفت می کنند و این موضوع نشان می دهد آمریکا در این سیاست تحریمی دوستان خود از جمله کشورهای اروپایی را از دست داده است.

ساعی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: اگر قرار باشد کشورهای دنیا تصمیماتی را اتخاذ کرده و در این خصوص قراردادهای بین المللی را امضا کنند و فردی مانند ترامپ بخواهد به عنوان رییس آمریکا این موارد را فسخ کند، قراردادهای بین الملل هویت و اهمیت خود را از دست خواهند داد و باعث به خطر افتادن روابط بین المللی می شود.

وی با بیان این که این نوع سیاست ها کشورهای دنیا را تهدید می کند، یادآور شد: اتحادیه اروپا پس از جنگ جهانی دوم تلاش کرد با وضع قوانین و مقررات بر روابط بین الملل تاثیر گذار باشد بنابراین همراهی با سیاست های آمریکا آن ها را متضرر خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: سیاست های آمریکا همگرایانه نیست؛ اروپایی ها می دانند که آمریکا در موضوع برجام آن ها را نادیده گرفته است به همین خاطر این کشور را همراهی نمی کنند و این از عوامل انزوای این کشور است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلسات مشترک گروه های دوستی پارلمانی با کشورهای مختلف تصریح کرد: در این جلسات دولتمردان و نمایندگان پارلمانی کشورهای مختلف از سیاست های آمریکا ابراز ناراحتی و نارضایتی کرده و اذعان می کنند سیاست های این کشور جهان را به سمت بی ثباتی می برد. بنابراین آن ها نمی خواهند این لکه ننگ بر روی آن ها نوشته شود.

ساعی درباره دهن کجی آمریکا به سازمان ملل و شورای امنیت با توجه به اعمال سیاست های تحریمی توسط این کشور، اظهار داشت: سازمان ملل با هدف ایجاد صلح پایدار و دنبال آن تامین امنیت کشورها پس جنگ جهانی دوم ایجاد شد.

وی با بیان این که سیاست های اتخاذی از سوی ترامپ مغایر با اصول سازمان ملل است، تاکید کرد: خروج آمریکا از قراردادها و موافقتنامه ها باعث ایجاد هرج و مرج و ناهنجاری و در پی آن جنگ و خشونت خواهد بود.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: بسیار از کشورهای جهان پس از جنگ سرد با تغییر رویکرد از نظامی - سیاسی به سیاسی - اقتصادی به دنبال رقابت های اقتصادی هستند که مبنای آن ژئواکونومیک است، از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اروپا در جلسات مشترک با وزارت امور خارجه و حوزه دیپلماسی مجلس پیشنهاداتی را ارائه کرده و به دنبال راهکارهایی است که بتواند بدون آمریکا بخصوص در حوزه های اقتصادی روابط خوبی را با ایران ایجاد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بازار ایران را بکر و دارای مزیت های بسیار زیاد اعلام کرد و توضیح داد: اروپایی ها نمی خواهند این بازار را از دست بدهند به همین خاطر دوست ندارند در موضوع تحریم ها با ایالات متحده شریک باشند و این عمل آنها باعث انزوای بیشتر آمریکا می شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به آغاز افول آمریکا پس از سال 2000، گفت: این دوران با توجه به سیاست های غلط این کشور در حال نمایان شدن است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها