مقام‌های عالی رتبه دفاعی ایران و اندونزی دیدار کردند

سردار قاسم تقی زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی اندونزی با رامیزاد ریاکودو وزیر دفاع اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقام‌های عالی رتبه دفاعی ایران و اندونزی دیدار کردند
کد خبر: 243523
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۴:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در دیدار جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ضمن ابراز همدردی با دولت، ملت و خانواده های قربانیان سونامی در شهر پالو و سقوط هواپیما در اندونزی، مراتب همدردی ملت، نیروهای مسلح و وزیر دفاع کشورمان با بازماندگان قربانیان این حوادث را اعلام کرد.


وی با تاکید بر روابط دوستانه میان دو کشور خواهان توسعه روابط فی مابین در تمامی حوزه ها شد و خاطر نشان کرد : ایران و اندونزی از ظرفیت های بسیاری برخوردار هستند که می بایست از این داشته ها جهت توسعه منافع دو کشور استفاده کرد.


سردار تقی زاده تاریخ ایران را عاری از هرگونه تجاوز و آغاز جنگ دانست و گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای توسعه صلح و ثبات در منطقه و جهان تلاش می کند.


وی هچنین جایگاه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی را راهبردی توصیف نمود و تعامل هرچه بیشتر میان مقام های دو کشور را موجب بسط و تحکیم ثبات، صلح و امنیت در منطقه و جهان، دانست.


سردار تقی زاده همچنین از برگزاری موفق هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاع اندونزی تقدیر کرد و این نمایشگاه را دارای نکات مثبت و متمایز با دیگر نمایشگاه های بین المللی دانست.


وزیر دفاع اندونزی نیز در این دیدار تعامل و روابط نزدیک میان کشورهای اسلامی بویژه اندونزی و ایران را از جمله دستورات دینی عنوان کرد و گفت : توسعه روابط میان دو دولت و مردم دو کشور می تواند، دوستی، نزدیکی و منافع دو کشور را به همراه داشته باشد و جاکارتا خواهان حفظ تعاملات خود با تهران است.


این مقام عالی رتبه اندونزیایی وضعیت امنیتی در منطقه جنوب شرق آسیا را مثبت ارزیابی نمود و تصریح کرد: وجود تعاملات نزدیک میان کشورهای جنوب شرق آسیا موجب شده است تا در طول 51 سال گذشته هیچگونه درگیری و تنش جدی میان کشورهای این منطقه، ایجاد نشود که این راهکار می تواند در دیگر نقاط دنیا نیز مورد استفاده قرار گیرد.


در نمایشگاه صنایع دفاعی اندونزی 2018 بیش از 868 غرفه دار از 59 کشور دنیا حضور دارند. همچنین نمایشگاه از امروز تا تاریخ 10 نوامبر ( 19 آبان ) به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها