علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه:

آنها که با زبان تحریم با ایران سخن می‌گویند، به اهداف خود نخواهند رسید

علیرضا جهانگیری، سفیر ایران در لاهه گفت: کسانی که در جهان هنوز با زبان تحریم با مردم ایران سخن می‌گویند، سخت در اشتباهند و به اهداف خود نخواهند رسید.

آنها که با زبان تحریم با ایران سخن می‌گویند، به اهداف خود نخواهند رسید
کد خبر: 243570
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در جلسه‌ای با نخبگان هلندی که در قالب تورهای فرهنگی به کشورمان سفر کرده بودند، با اشاره به تاثیرگذاری آثار تمدنی و مکان‌های گردشگری کشورمان بیان کرد: تمدن ایرانی اسلامی، مردم بافرهنگ، میهمان‌نواز وصلح دوست و طبیعت متنوع و زیبای ایران به گونه‌ای است که همه بازدیدکنندگان خارجی از ایران را به خود جذب می‌کند و کسانی که به این مرز و بوم سفر کرده‌اند، اذعان دارند که متاسفانه در تبلیغات رسانه‌های بین المللی ایران به گونه‌ای دیگر معرفی شده است.

وی افزود: شما نخبگان که ایران را از نزدیک دیده‌اید، براین نکته صحه گذاشتید که ملت بزرگ ایران شایسته تکریم هستند اما متاسفانه کسانی در جهان هنوز با زبان تحریم و فشار با مردم ایران سخن می گویند، در حالیکه سخت در اشتباهند و به اهداف خود نخواهند رسید.

جهانگیری ادامه داد: فرهیختگانی که به ایران سفر کرده‌اند خیلی خوب می‌توانند لمس کنند که تحریم خطوط هوایی و یا لغو پروازها به ایران فقط در جهت ضربه زدن به مردم ایران و همه مسافرانی است که می‌خواهند با واقعیات ایران در کنار زیبایی‌های آن آشنا شوند و متاسفانه تحریم‌کنندگان از درک این موضوعات عاجز هستند.

سفیر کشورمان در لاهه یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را توسعه گردشگری دانست و تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران از تداوم سفر تورهای گردشگری به کشورمان حمایت می‌کند.

در این دیدار نخبگان هلندی که به ابتکار روزنامه «ان آر سی» طی سه تور 80 تا 90 نفره در یکسال و نیم گذشته به کشورمان سفر کرده اند، درسخنانی از مهمان نوازی و خونگرمی مردم ایران تجلیل و تاکید کردند که قبل از سفر به ایران از طریق رسانه‌ها مطالب منفی در مورد ایران شنیده بودند اما با سفر به ایران با واقعیت ها آشنا و به دروغ بودن تبلیغات در مورد خطرناک بودن ایران پی برده‌اند.

این نخبگان شهرهای شیراز، اصفهان، قم و... را بسیار زیبا، دیدنی وجذاب توصیف کردند و افزودند: ما به کشورهای مختلف خاورمیانه سفرکرده ایم، اما امنیت موجود در ایران برایمان قابل توجه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها