کد خبر: 243618
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۰:۰۶:۰۰
| |

درخواست سفیر برزیل از موزه ملی ایران

سفیر برزیل در تهران خواستار برگزاری نمایشگاهی از آثار تاریخی موزه ملی ایران در برزیل شد.

درخواست سفیر برزیل از موزه ملی ایران
کد خبر: 243618
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «رودریگو دی آزردو سانتوس» سفیر جمهوری فدرال برزیل در تهران و «ریکاردو پاسیانی» دبیر سفارت برزیل در دیدار با جبرییل نوکنده مدیر موزه ملی ایران درباره همکاری‌های بین موزه‌ای دوکشور مذاکره کردند.

نوکنده از حادثه آتش سوزی موزه ملی برزیل که در دوم سپتامبر 2018 رخ داده است، ابراز تاسف کرد و گفت: این اتفاق خسارتی جبران ناپذیر برای میراث بشری بود، امیدواریم چنین اتفاقی در هیچ موزه‌ی دیگری در جهان رخ ندهد.

او آمادگی موزه ملی ایران را در رابطه با امضای تفاهم نامه با موزه‌های برزیل در زمینه‌ی همکاری‌های بین موزه‌ای از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل کارشناسان، سخنرانی‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه‌های دوجانبه اعلام و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد برگزاری نمایشگاهی از میراث ارزشمند برزیل در موزه ملی ایران باشیم.

وی با تاکید بر این‌که برگزاری نمایشگاه مشترک متقابل می‌تواند روابط دوستی دو کشور را عمیق‌تر کند، افزود: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها خاطره تلخ آتش سوزی موزه برزیل را در ذهن‌ها کم رنگ‌تر و آن را التیام بخشد.

او همچنین به برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه اسلام در اکتبر 2010 تا آوریل 2011 در موزه شهرهای «ریودووژانیرو»، «سائوپائلو» و «برازیلیا» اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه، یکی از نمایشگاه‌های پرمخاطب موزه ملی ایران در خارج از کشور بوده است.

رودریگو دی آزردو سانتوس، سفیر برزیل در تهران نیز با اشاره به روابط بسیار خوبی که در زمینه سیاسی و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد به علاقه این کشور به ارتقای روابط فرهنگی اشاره کرده و خواستار برگزاری نمایشگاهی از آثار تاریخی موزه ملی ایران در برزیل شد.

او افزود: برای برقراری روابط بین موزه‌ای و همچنین برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی برزیل در موزه ملی ایران تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی اعلام کرد که در سفر آینده خود به برزیل علاوه بر انجام مذاکره با مسئولان فرهنگی کشور و موزه‌ها در این زمینه، موضوع را پیگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها