کد خبر: 243671
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۲:۵۳:۰۰
| |

محمود صادقی،‌ رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی در مجلس

دفاع از لایحه CFT مشروط به مبادلات بانکی بین‌المللی ایران است

محمود صادقی،‌ رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی در مجلس دفاع مجدد موافقان CFT در مجلس شورای اسلامی از آن و رفع ایرادهای شورای نگهبان را مشروط دانست.

دفاع از لایحه CFT مشروط به مبادلات بانکی بین‌المللی ایران است
کد خبر: 243671
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۲:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود صادقی، رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی در مجلس در پست توئیتر خود نوشت: به نظر می رسد رفع ایرادهای شورای نگهبان به لایحه CFT در مجلس امکان پذیر است. اما بدیهی است نمایندگان موافق درصورتی انگیزه دفاع دوباره از لایحه را خواهند داشت که مطمئن شوند مبادلات بانکی بین المللی ایران به صورت عملی و مؤثر از طریق SPV یا هر سازوکار دیگری امکان پذیر خواهد بود.


به گزارش اعتمادآنلاین؛ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان پیش از این از رد این لایحه در این شورا خبر داده بود. او در این باره گفته بود: در رابطه با تعداد ایرادات شورای نگهبان با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) را حدود 20 مورد برشمرد.

کدخدایی در رابطه با اینکه ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) شامل چه مواردی می‌شود، اظهار کرد: حدود 20 مورد ایراد به این لایحه از طرف شورای نگهبان تشخیص داده شد که تعدادی از آنها ایراد شرعی، تعدادی مربوط به قانون اساسی و برخی موارد نیز مربوط به ابهام است.

وی افزود: در رابطه با جزئیات و مشروح این ایرادات حضور ذهن ندارم اما در آینده مشروح را اعلام می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها