محمد کاظمی، نایب رئیس کمسیون قضایی و حقوقی مجلس

تحریم‌های آمریکا پشتوانه جهانی ندارد/ باید با تحریم‌های آمریکا در شورای امنیت مقابله کرد

محمد کاظمی، نایب رئیس کمسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با توجه به اینکه تحریم‌های ثانویه آمریکا بدون صدور قطعنامه سازمان ملل است، باید در شورای امنیت با آن مقابله کرد.

تحریم‌های آمریکا پشتوانه جهانی ندارد/ باید با تحریم‌های آمریکا در شورای امنیت مقابله کرد
کد خبر: 243762
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نایب رئیس کمسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره ارسال نامه کشورمان به دبیرکل سازمان ملل در راستای محکوم کردن تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران و مقابله با آنها، بیان کرد: سازمان ملل در شرایط کنونی در آزمونی بزرگ قرار گرفته است زیرا تمام افکار عمومی دنیا به خوبی می دانند که تحریم های آمریکا علیه کشورمان غیرقانونی است.

تحریم های ثانویه بدون صدور قطعنامه سازمان ملل است

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در واقع اعمال تحریم های ثانویه بدون داشتن مصوبه و قطعنامه سازمان ملل است لذا اگر مسئولان این سازمان آمریکا را به دلیل این اقدام مواخذه نکنند، در واقع از اجرای چنین شیوه هایی به صورت تلویحی حمایت کرده اند.

آمریکا با اعمال تحریم ها به نوعی در حال دخالت در امور داخلی کشورمان است

وی ضمن تاکید بر اینکه در منشور ملل متحد تحریم هیچ کشوری بدون داشتن دلایل و مدارک متقن امری غیرقابل پذیرش است، ادامه داد: در واقع می توان اذعان کرد که هم اکنون ایالات متحده به تحریم های ثانویه به نوعی در امور داخلی کشورمان دخالت می کند و در حوزه تجارت و امور مالی کشورمان سنگ اندازی می کنند.

نایب رئیس کمسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید با آمریکا در سازمان ملل مقابله جدی صورت بگیرد زیرا احتمال تکرار این رخداد برای همه کشورهایی که درصدد آزادی هستند و نمی خواهند تحت سلطه ایالات متحده قرار بگیرند رخ دهد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها