ترامپ فرمان وضعیت «اضطراری ملی در قبال ایران» را تمدید کرد

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

ترامپ فرمان وضعیت «اضطراری ملی در قبال ایران» را تمدید کرد
کد خبر: 243811
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۱۲:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار متنی فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

در متن پیام دونالد ترامپ به کنگره آمریکا که در وب سایت کاخ سفید منتشر شده، آمده است: روابط ایالات متحده با ایران هنوز به حالت عادی بازنگشته است و فرایند اجرای توافقنامه 19 ژانویه سال 198 در جریان است. به همین دلیل لازم است فرمان وضعیت اضطراری ملی که در تاریخ 14 نوامبر سال 1979 صادر شد و کلیه اقداماتی که برای مقابله با این وضعیت اضطراری وضع شده، پس از 14 نوامبر سال 2018 ادامه یابد. بنابراین بر اساس قانون اضطراری ملی من یک سال دیگر فرمان اجرایی شماره 12170در قبال ایران را تمدید می‌کنم.

اشاره ترامپ به توافقنامه در الجزیر است که ایران و آمریکا در 19 ژانویه سال 1981 برای پایان دادن به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در تهران) امضا کردند.

در روز 14نوامبر سال 1979 (24 آبان سال 1358) رئیس جمهوری وقت ایالات متحده برای نخستین بار این فرمان اجرایی را صادر کرد و از آن زمان تاکنون، هر ساله تمدید شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها