شناسایی عامل تیراندازی مرگبار کالیفرنیا

یکی از تفنگداران سابق نیوری دریایی آمریکا به عنوان عامل اصلی تیراندازی مرگبار کالیفرنیا معرفی شده است.

شناسایی عامل تیراندازی مرگبار کالیفرنیا
کد خبر: 243823
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۱۲:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| پلیس آمریکا یک مرد 28 ساله به نام «ایان دیوید لانگ» پرسنل سابق تفنگداران نیروی دریایی، را به عنوان مظنون اصلی تیراندازی در جنوب ایالت کالیفرنیا معرفی کرد.

به گفته رئیس پلیس شهرستان ونچورا، حدس زده می‌شود که مهاجم در پایان تیراندازی در باری در شهر تاوزند اوکس که چهارشنبه شب روی داد، خود را کشته است.

تفنگداران نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ایان دیوید لانگ از سال 2008 تا 2013 پرسنل این نیرو بوده، در سال 2011 درجه گروهبانی گرفته و تخصص او استفاده از تیربار بوده است.

در جریان این تیراندازی حداقل 12 نفر از جمله یک مامور پلیس هنگامی که تلاش می‌کرد وارد بار شود کشته شده‌اند. این بار یکی از اماکن تفریحی و اجتماع دانشجویان دانشگاه لوترن کالیفرنیا است که در آن حوالی قرار دارد.

شاهدان می‌گویند مهاجم ابتدا یک محافظ را که بیرون بار ایستاده بود به قتل رساند و پس از ورود به بار، جمعیت را به گلوله بست.

رئیس پلیس محل می‌گوید که در گذشته ماموران پلیس با این فرد چند برخورد داشتند و یکی از موارد مراجعه ماموران به منزل او در آوریل امسال به دلیل ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها بوده است.

در آن روز ایان دیوید لانگ رفتار غیرعادی و خشمگینانه‌ای داشت ولی پس از انجام آزمایش توسط کارمندان اداره بیماری‌های روحی - روانی تشخیص داده شد که او خطری برای دیگران ایجاد نمی‌کند و بازداشت او ضروری نیست.

به گفته پلیس، مهاجم از یک اسلحه کمری مدل گلاک 21 با کالیبر 45 استفاده کرده است. این مدل حداکثر 11 گلوله دارد ولی اسلحه‌ای که مهاجم حمل می‌کرده خشاب بزرگتری داشت که در ایالت کالیفرنیا غیرقانونی است. در نتیجه کاملا مشخص نیست اسلحه کمری او چند گلوله داشت. پلیس در حال تحقیق در مورد زمان و محل خریداری این اسلحه است.

تحقیقات در مورد انگیزه این حمله ادامه دارد. قرار است به زودی و پس از صدور حکم قضایی منزل مهاجم بازرسی شده و همینطور فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی بررسی شود.

به گفته پلیس، مهاجم این بار را به خوبی می‌شناخته و به نظر می‌رسد در تیراندازی به سوی مشتریان به دنبال فرد خاصی نبوده است.

یک مقام انتظامی افزود قرار است احتمال ابتلای مهاجم به نارسایی‌های روحی تحت تاثیر سابقه خدمت او در نیروهای مسلح نیز بررسی شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها