توئیت خبرنگار گاردین درباره رابطه قتل خاشقجی با «ایران اینترنشنال»

خبرنگار روزنامه گاردین با انتشار پیامی عنوان داشته که قتل «جمال خاشقجی» به دلیل افشاگری وی در مورد منبع مالی شبکه ضد ایرانی «ایران اینترنشنال» بوده است.

توئیت خبرنگار گاردین درباره رابطه قتل خاشقجی با «ایران اینترنشنال»
کد خبر: 243825
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۱۲:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه گاردین در تاریخ دوم اکتبر در گزارشی به نقل از یک منبع سعودی اعلام کرده بود که حکومت عربستان ملبغ 250 میلیون دلار به صورت سالانه به شبکه ضد ایرانی «ایران اینترنشنال» که دفتر آن در لندن است کمک می کند.

در همین رابطه امروز جمعه «سعید کمالی دهقان» خبرنگار روزنامه گاردین با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده می توانم تاکید کنم که جمال خاشقجی به این دلیل کشته شد که صبح 26سپتامبر از استانبول بامن تماس گفت وفاش کردکه محمد بن سلمان و سعود القحطانی، شبکه ایران اینترنشنال در لندن را تامین مالی می کنند.

این خبرنگار در توئیت دیگر افزود: از گاردین و ترکیه می خواهم که توئیت من را تایید کنند.

جمال خاشقجی خبرنگر منتقد عربستانی بود که مفثود شدن وی در ماه اکتبر در کنسولگری عربستان در استانوبل جنجال رسانه ای زیادی را به وجود آورد.

عریستان در ابتدا مدعی بود که خاشقجی از کنسولگری خارج شده اما فشار رسانه ای و افکار عمومی در نهایت ریاض را وادار به اعتراف به قتل خاشقجی کرد.

بعد از اعتراف سعودی ها به قتل خاشقجی، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در احکامی جداگانه القحطانی، احمد العسیری معاون دستگاه اطلاعات عمومی و سخنگوی پیشین ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن، سرتیپ محمد مریح معاون اطلاعاتی، سرتیپ عبدالله بن خلیفه الشایع معاون امور انسانی و سرتیپ رشاد المحمادی مدیر اداره اطلاعات عمومی و حفاظت در دستگاه اطلاعات عمومی عربستان را برکنار کرد.

روزنامه گاردین چندی پیش به نقل از منابعی که نام نبرده بود، نوشت، القحطانی نماینده تام الاختیار اطلاعاتی بن سلمان، در تامین بودجه تلویزیون ایران اینترنشنال دست داشته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها