کد خبر: 243846
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

تاکید پمپئو بر تسریع تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

وزیر خارجه آمریکا و نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره تسریع در روند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

تاکید پمپئو بر تسریع تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه
کد خبر: 243846
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه آمریکا دیشب با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره اوضاع این کشور و تشکیل کمیته پیش‌نویس قانون اساسی آن رایزنی کرد.

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد.

به گزارش روسیا الیوم، او گفت که پامپئو در این دیدار بر تسریع کمیته تشکیل قانون اساسی این کشور تاکید کرده است.

نوئرت افزود: پامپئو به دی میستورا گفت که واشنگتن از تلاش‌های نماینده سازمان ملل برای حل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: دو طرف بر ضرورت تسهیل ورود کمک‌های انسان دوستانه به سوریه و ضرورت پایان درگیری‌ها در کشور تاکید کردند.

دمشق اخیرا در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت شروطی را برای تشکیل کمیته قانون اساسی مطرح کرد.

دمشق در دو نامه‌ای که جعفری به رئیس شورای امنیت و معلم به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل داده، بر چهار اصل درباره تشکیل کمیته قانون اساسی تأکید کرده است که عبارتند از ضرورت پایبندی به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه، اینکه این روند با رهبری سوری و بر این اساس باشد که مردم سوریه خود بدون مداخله خارجی درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند، عدم تحمیل پیش شرط یا نتیجه‌گیری قبلی درباره فعالیت کمیته و پیشنهادات آن، عدم تحمیل جدول زمانی.

دی میستورا که تا پایان ماه جاری از کار خود کناره گیری می‌کند، می کوشد تا در 22 روز باقی مانده کمیته قانون اساسی را تشکیل دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها