فرهنگستان هنر از ابراهیم مقبلی تجلیل می‌کند

آیین نکوداشت ابراهیم مقبلی هنرمند نقاش همزمان با نمایش آثار این هنرمند پیشکسوت در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

فرهنگستان هنر از ابراهیم مقبلی تجلیل می‌کند
کد خبر: 243961
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با برگزاری نمایشگاه آثار ابراهیم مقبلی نقاش پیشکسوت با عنوان «از عینیت تا ذهنیت» از وی به دلیل بیش از نیم قرن تلاش در راه اعتلای فرهنگ و هنر کشور قدردانی می‌شود.

در این مراسم که با همکاری فرهنگستان هنر، اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود حبیب‌الله صادقی عضو پیوسته فرهنگستان هنر، سهراب هادی نقاش، گرافیست ایرانی و مدیر انتشارات دفتر نشر آثار امام خمینی (ره)، جواد نوبهار عضو هیات علمی دانشگاه هنر و همایون سلیمی عضو هیات علمی دانشگاه هنر به سخنرانی می‌پردازند.

آیین نکوداشت ابراهیم مقبلی چهارشنبه 23 آبان ماه ساعت 15 تا 17 در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین تر از خیابان طالقانی، شماره 1552 برگزار می‌شود. همچنین در ادامه این مراسم نمایشگاهی از آثار این هنرمند با عنوان «از عینیت تا ذهنیت» در موسسه صبا برپا خواهد شد.

ابراهیم مقبلی در سال 1317 در شهر تبریز دیده به جهان گشوده است. وی از کودکی علاقه وافری به نقاشی داشت و همین مساله سبب شد که او در سال 1337 در مدرسه هنرهای زیبای میرک نام‌نویسی کند و از آن پس به صورت آکادمیک و جدی به نقاشی بپردازد. کاظمی که آن روزها ریاست هنرستان نقاشی تبریز را عهده‌دار بود، وی را در کار نقاشی مدرن یاری کرد.

مقبلی که در حوزه نقاشی و طراحی بیش از نیم قرن فعالیت دارد، شاگردان بسیاری را تربیت کرد که جملگی در عرصه هنر نقاشی معاصر از سرآمدان به شمار می‌روند. وی همچنین تاکنون در بیش از سی نمایشگاه انفرادی و بیش از پنجاه نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت داشته است.

ابراهیم مقبلی در سال 1381 به عنوان هنرمند پیشکسوت برگزیده ملی از سوی ریاست جمهور وقت شد. همچنین درخشش در بی‌ینال آسیایی و اروپایی ترکیه، دریافت لوح افتخار و تندیس قلم‌موی طلایی، جایزه ویژه چهارمین نمایشگاه دوسالانه نقاشی ایران و دریافت نشان درجه یک هنری را در کارنامه خود دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها