کد خبر: 243975
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۱:۰۰
| |

وزارت خارجه روسیه:

آمریکا قصد پایان دادن به جنگ یمن را ندارد

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد حمایت مستقیم آمریکا از ائتلاف سعودی حاکی از آن است که واشنگتن برخلاف آنچه که ادعا می‎کند؛ قصدی برای خاتمه دادن به بحران یمن ندارد.

آمریکا قصد پایان دادن به جنگ یمن را ندارد
کد خبر: 243975
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تشدید بحران یمن صداقت اظهارات آمریکا مبنی بر لزوم پایان درگیری را زیر سوال می‌برد.

به موجب این بیانیه، این روند منفی درحالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا از همه طرفین درگیر خواسته ظرف مدت یک ماه، درگیری را کنار گذاشته و با وساطت سازمان ملل، مذاکره را آغاز کنند. با توجه به اینکه واشنگتن از ائتلاف (متجاوز سعودی) حمایت مستقیم نظامی می‌کند، در صداقت آمریکا مبنی بر لزوم توقف سریع درگیری جای تردید وجود دارد.

بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌افزاید: همه نشانه‌ها حکایت از آن دارد که آمریکا قصدی برای تغییر سیاست خود در قبال یمن ندارد و طرفین درگیری مسلحانه همچنان روی اعمال زور برای فرونشاندن درگیری حساب می‌کنند.

این بیانیه همچنین با اشاره به شهر بندری الحدیده، اعلام کرد: نیروهای ائتلاف همچنان به دنبال حمله و تسخیر این شهر هستند- امری که تلفات نظامی و غیرنظامی زیادی به بار خواهد آورد حال آنکه روسیه به دفعات درباره عواقب چنین اقدامی هشدار داده است.

وزارت خارجه روسیه در نهایت تاکید کرد که بحران یمن از راه نظامی قابل حل نیست و رفع آن نیازمند مذاکره است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها