آرژانتین و چین سوآپ ارزی را به 130 میلیارد یوآن افزایش می دهند

بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد که قرار داد سوآپ ارزی با چین به 130 میلیارد یوآن افزایش پیدا می کند.

آرژانتین و چین سوآپ ارزی را به 130 میلیارد یوآن افزایش می دهند
کد خبر: 243994
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد قرار داد سوآپ ارزی با چین را تقریبا 2 برابر می کند و مجموع آن را به 130 میلیارد یوآن معادل 18.7 میلیارد دلار افزایش می دهد. همچنین پکن به دنبال نفوذ بیشتر اقتصادی در آرژانتین که با رکود دست و پنجه نرم می کند، است.

در همین حال «گویدو ساندلریس» رییس بانک مرکزی آرژانتین که در چین برای نهایی کردن این قرار داد حضور دارد، گفت: سوآپ ارزی با افزایش 60 میلیارد یوآنی به 130 میلیارد یوآن می رسد. آرژانین و چین برای اولین بار در سال 2009 میلادی توافق سوآپ ارزی را امضاء کردند که این کار با هدف تقویت ذخایر ضعیف ارزی آرژانتین انجام گرفت. البته سال گذشته میلادی «موریشو مارسی» رییس جمهور آرژانتین با تمدید این برنامه برای بیش از سه سال موافقت کرد.

در حال حاضر چین از توافقات ارزی برای فاینانس در پروژه های زیرساخت و دیگر سرمایه گذاری بمنظور گسترش نفوذ خود در آرژانتین و سرتاسر قاره آمریکای لاتین استفاده می کند. چین با توافقات سوآپ ارزی و سرمایه گذاری در بخش فناوری به دنبال پر کردن خلع ایجاد شده با آمریکای لاتین است.

به دنبال کمک مالی صندوق بین المللی پول از آرژانتین، ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور تقریبا 54.25 میلیارد دلار است. دولت آرژانتین بعداز خشکسالی شدید و کاهش قابل توجه پزو در اوایل سال جاری میلادی به منابع خارجی فاینانس روی آورده است. بر پایه این گزارش، تورم آرژانتین در سال 2018 میلادی بر اساس تازه ترین نظر سنجی بانک مرکزی این کشور 47.5 درصد پیش بینی می شود.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها