کد خبر: 244050
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۲:۲۱:۰۰
| |

آمریکا همچنان از اجرای طرح‌های بشردوستانه در کره شمالی ممانعت می‌کند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که آمریکا همچنان با درخواست‌ها برای معافیت برخی برنامه‌های بشردوستانه از تحریم‌ها علیه کره شمالی، مخالفت می‌کند و این برنامه‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

آمریکا همچنان از اجرای طرح‌های بشردوستانه در کره شمالی ممانعت می‌کند
کد خبر: 244050
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۲:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس اسنادی که از سوی خبرگزاری فرانسه مشاهده شده، آمریکا تایید درخواست‌های مطرح شده برای معافیت ارسال تراکتور، لوازم یدکی و دیگر کالاهای مورد نیازی را که مشمول کمک‌های بشردوستانه هستند، به تاخیر می‌اندازد.

به گفته دیپلمات‌ها، روسیه در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت از این شورا درخواست کرده است که این تاخیر را بررسی کند.

بر اساس اسناد مذکور، این معافیت‌ها در صورت تایید ارسال لوازم مورد نیاز برای تعمیر تاسیسات درمانی و تجهیزات کشاورزی کره شمالی همچون تراکتورها و دیگر کالاهای مورد نیاز برای پروژه‌های بشردوستانه را مجاز می‌گرداند.

این اسناد نشان می‌دهند، درخواستی از سوی ایرلند در ماه اوت برای اجرای چهار پروژه امدادی در کره شمالی از سوی نهاد "نگرانی جهانی" که بزرگترین نهاد بشردوستانه این کشور است، مطرح شده بود که هنوز تایید نشده و آمریکا برای رسیدگی به آن درخواست زمان بیشتری خواسته است.

شرکت "آگروتک اسپا" ایتالیا نبز به دنبال دریافت مجوز برای صادرات تراکتور و لوازم جانبی به کره شمالی تحت برنامه اتحادیه اروپا برای بهبود امینت غذایی در این کشور است. به گفته یکی از مقامات صلیب سرخ، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و حلال احمر نیز در ماه ژوئن درخواستی را برای اجرای پروژه بهسازی وضعیت آب ارائه کرده‌اند که همچنان مورد بررسی قرار دارد و پاسخی به آن داده نشده است.

یکی دیگر از مقامات صلیب سرخ اظهار کرد: سیستم بهداست و درمان کره شمالی در مناطق روستایی بسیار آسیب‌پذیر است و 40 درصد از مردم آن به آب سالم دسترسی ندارند. برنامه‌های آب به نجات جان انسان‌ها و توقف گسترش بیماری‌هایی همچون سل کمک می‌کند. هرگونه سختگیری در زمینه اقدامات بشردوستانه که بهبود دسترسی به آب سالم را شامل نشود، بر مردم بسیار آسیب‌پذیر کره شمالی تاثیر می‌گذارد.

مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که هرگونه درخواست برای معافیت از تحریم‌ها به طور کامل بررسی خواهد شد تا از عدم ارسال تجهیزات یا کالا به کره شمالی اطمینان حاصل کنند. آمریکا همچنین درخواست‌های چین و روسیه برای کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی در پی توقف برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ را نیز نپذیرفته است.

دولت ترامپ تاکید دارد که حفظ فشار حداکثری از طریق تحریم‌ها برای واداشتن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به پایبند ماندن به تعهداتش برای خلع سلاح هسته‌ای لازم است.

بر اساس آمار اداره امور بشردوستانه سازمان ملل، حدود 10.3 میلیون نفر از مردم کره شمالی یا 41 درصد از جمعیت این کشور، به سوء تغذیه دچار هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها