دونالد ترامپ:

آمریکا خواهان یک «اروپای قدرتمند» است

دونالد ترامپ امروز (شنبه) در جریان سفرش به پاریس اظهار کرد، آمریکا خواهان یک «اروپای قدرتمند» بوده و خواهان کمک به همپیمانش است اما اروپا باید در تقسیم بار مسئولیت‌های دفاعی منصف باشد.

آمریکا خواهان یک «اروپای قدرتمند» است
کد خبر: 244113
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۲۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صحبتهایی بعد از آن که از سوی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در شهر پاریس مورد استقبال قرار گرفت، گفت: ما یک اروپای قدرتمند می‌خواهیم، این برای ما خیلی مهم است و چیزی که هر دو طرف ما خواهانش هستیم این است که به بهترین راه و و به شیوه‌ای موثرتر این اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره منظوری که ازتوئیتش با مضمون توهین آمیز بودن اظهار نظر ماکرون در خصوص کاهش اتکای اروپا به آمریکا در زمینه امنیت داشته گفت: ما خواهان کمک به اروپا هستیم اما این باید منصفانه باشد. در حال حاضر کشیدن بار مسئولیت عمدتا به دوش آمریکا است.

در همین حال امانوئل ماکرون نیز اظهار کرد، اروپا باید پذیرای مسئولیت بیشتری در زمینه دفاع از خود باشد و او با صحبت ترامپ مبنی بر بیشتر شدن بار مسئولیت اروپا در ناتو موافق است.

ماکرون در صحبتهایی در آستانه مذاکراتش در کاخ الیزه با دونالد ترامپ گفت: من به صراحت پیشنهادهای مطرح شده در زمینه قابلیتهای دفاعی راهبردی اروپا و لزوم این که اروپا توانایی پذیرش مسئولیت مشترک بیشتر در بطن ناتو را پیدا کند مطرح خواهم کرد.

ترامپ در سفری دو روزه همزمان با مراسمهای صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه رفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها