کد خبر: 244121
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۶:۳۴:۰۰
| |

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

آمریکا و اروپا برای نخستین بار است که بر سر تحریم ایران به اجماع نرسیده‌اند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا بدنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران از 13 آبان بود که موفق نشد زیرا جایگزینی برای نفت جمهوری اسلامی در جهان وجود ندارد.

آمریکا و اروپا برای نخستین بار است که بر سر تحریم ایران به اجماع نرسیده‌اند
کد خبر: 244121
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۶:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا پور ابراهیمی روز شنبه در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان و چهارمین نمایشگاه مطبوعات استان افزود: آمریکا با تحریم های مرحله دوم در واقع آخرین تیر در کمان خود را در حوزه اقتصادی بر ضد ملت ایران رها کرده است.


وی با بیان اینکه لحن مقامات آمرکایی نسبت به سابق تغییر پیدا کرده است گفت: ادبیات آمریکایی ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی سخیف تر شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا طرفدار سرسخت تحریم‌ها بر ضد ایران صحبت می کرد و دشمن چنینی برداشتی داشت که بعد از شوک ارزی کشور ما ساقط می‌شود اما نتیجه نگرفت.


وی گفت: سیاست های غیرکارشناسی فضایی را بوجود آورد تا آمریکایی ها علیه ما سوء استفاده کنند اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده این مشکلات در حال حل شدن است.


پور ابراهمی بیان کرد: آمریکایی ها در تحریم ها با ادبیات قلدرمابانه دنبال ایجاد اجماع جهانی علیه کشور ما بودند اما آمریکا و اروپا برای نخستین بار است که بر سر تحریم ایران به اجماع نرسیده‌اند.


وی افزود: از اتحادیه اروپا انتظار داریم که به حضور خود در برجام ادامه دهد و وزارت امور خارجه باید در مطالبات خود جدی باشد.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در دنیا هیچ نهاد بین المللی جمهوری اسلامی را تحریم نکرده است و در داخل آمریکا نیز بین 2 حزب دموکرات و جمهوری خواه بر سر تحریم ها اختلاف است.


وی گفت: پیش بینی کردیم فروش نفت خام تا پایان سال به 45 میلیارد دلار برسد و برغم تمام تحریم ها و شرارت ها در هفت ماه 32 میلیارد نفت فروختیم و تا پایان سال بیش از بودجه پیش بینی شده نفت فروش می رود.


پور ابراهیمی بیان کرد: وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که در مرحله دوم اقدامات علیه ایران را به طور کامل اجرا نکنیم چون اگر جمهوری اسلامی از دور دوم تحریم ها عبور کند دیگر با آن نمی شود مقابله کرد.

وی تصریح کرد: امروز مهمترین ابزار ما در حوزه علم و دانش است و توان علمی و نظامی کشور ما را به این عزت رسانده است و دشمن از روند پیشرفت علمی در کشور ناراحت است.


پورابراهیمی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در توسعه علم و دانش در کشور و استان موثر است عنوان کرد: امروز ایران در منطقه، رتبه نخست تولید علم را به خود اختصاص داده و ما کشورهای منطقه را پشت سر گذاشتیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها