کد خبر: 244138
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۷:۲۵:۰۰
| |

جلسه رسیدگی به واخواهی «جوانفکر» روز دوشنبه برگزار می‌شود

مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع علی‌اکبر جوانفکر گفت: دادگاه آقای جوانفکر روز دوشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه ساعت 9 صبح در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی غضنفرآبادی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور برگزار می‌شود.

جلسه رسیدگی به واخواهی «جوانفکر» روز دوشنبه برگزار می‌شود
کد خبر: 244138
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع علی‌اکبر جوان‌فکر از تعیین وقت جلسه رسیدگی به پرونده موکلش خبر داد. او درباره آخرین وضعیت پرونده علی اکبر جوانفکر بیان کرد: دادگاه آقای جوانفکر روز دوشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه ساعت 9 صبح در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی غضنفرآبادی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ همان شعبه‌ای که به پرونده آقای مشایی رسیدگی شده بود، قبلا حکم غیابی برای آقای جوانفکر صادر کرده بود و پرونده آقای جوانفکر الان در مرحله رسیدگی به واخواهی است.

وکیل علی‌اکبر جوانفکر گفت: قبلا یک حکم غیابی صادر شده بود و آقای جوانفکر و بنده به عنوان وکیل هم حضور نداشتیم و از تلویزیون صحنه‌هایی را از حضور آقای مشایی دیدیم. دلیل عدم حضور آقای جوانفکر هم این بود که ابلاغ قانونی به ایشان صورت نگرفته بود و این دادگاه طبق قانون آیین دادرسی کشوری نمی‌توانست تشکیل شود.

وی ادامه داد: جلسه اول که اصلا ابلاغ صورت نگرفت و جلسه دوم هم ابلاغی که صورت گرفت رعایت آن مواعد صورت نگرفت یعنی آن موعدی که باید از زمان احضار تا جلسه رسیدگی وجود داشته باشد و قانون هم این موعد را تعیین کرده از طرف دادگاه انجام نشده بود لذا آقای جوانفکر حضور پیدا نکرد و طبق قانون باید جلسه تجدید می‌شد ولی جلسه را تشکیل دادند و حکم محکومیت آقای جوانفکر به پنج سال و یک ماه را صادر کردند ما اعتراض کردیم و جلسه رسیدگی به واخواهی ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

این وکیل دادگستری هفتم مهرماه گفته بود:‌ اتهام جوانفکر مربوط به آتش زدن حکم اسفندیار رحیم مشایی در برابر سفارت انگلستان است که بر این اساس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال و یک ماه حبس محکوم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها