افزایش مجسمه‌ها شهر را زیبا نمی‌کند

یک مجسمه‌ساز معتقد است، مشکل آلودگی بصری به انضباط شهری بازمی‌گردد و در حال حاضر نیز آلودگی بصری یکی از مسائلی است که شهرداری قصد دارد به آن رسیدگی کند و در پی حل این مشکل باید پروژه آرام‌سازی شهری را پیاده کند.

افزایش مجسمه‌ها شهر را زیبا نمی‌کند
کد خبر: 244163
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۰۷:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| قدرت عاقلی ـ هنرمند مجسمه‌ساز ـ با بیان جملات بالا درباره‌ی آلودگی بصری شهری گفت: در سراسر شهر می‌بینیم که مغازه‌های کوچک و یا بزرگ تابلوهای غیراستاندارد و بزرگی دارند که خود این امر باعث ایجاد یک آلودگی بصری و زشتی در سطح شهر می‌شود. در هر کشور توسعه یافته‌ای حتی برای بزرگ‌ترین برندها نیز چنین تابلوهای بزرگی وجود ندارد. اگر با وجود عدم ثبات مدیریتی شهرداری تهران، حتی مقداری از طرح آرام‌سازی بصری صورت بگیرد، تاثیر بالایی در رفع آلودگی بصری تهران خواهد داشت.

او افزود: ناهمگونی معماری نمای ساختمان‌ها و بیلبوردهای مختلفی که در سطح شهر دیده می‌شود، به‌عنوان یکی دیگر از عوامل آلودگی بصری به حساب می‌آیند. همچنین در برخی از موارد دیده شده که برخی از بیلبوردها باعث ایجاد تصادف شده‌اند.

این هنرمند بیان کرد که ترافیک و شلوغی شهر تهران یکی از مشکلات عمده آلودگی بصری شهر است که برای حل این مشکل راهنمایی و رانندگی و شهرداری باید اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: البته یک بخشی از آرام‌سازی شهری به شعور گرافیکی و تجسمی جامعه بازمی‌گردد که سطح آن در جامعه ما پایین است.

عاقلی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ایجاد باغ مجسمه در شهر تهران گفت: می‌توانیم در کلیه مناطق 20 گانه تهران باغ موزه‌هایی را برای نمایش مجسمه‌ها داشته باشیم. همچنین می‌توان در محوطه‌هایی همانند پارک، هرچند بدون درخت و تنها با وجود چمن مجسمه‌ها را در آنجا قرار داد. این امر هم به زیبایی پارک‌ها کمک خواهد کرد و هم به جذابیت بصری شهر تهران.

این مجسمه‌ساز با بیان اینکه افزایش مجسمه در سطح شهر به زیبایی و جذابیت مناطق مختلف شهری کمک نخواهد کرد، گفت: در حال حاضر معابر و میادین شهر ما بسیار شلوغ است؛ به‌گونه‌ای که افزایش مجسمه در سطح شهر به چشم نخواهد آمد و فقط فضا را شلوغ‌تر خواهد کرد. آلودگی صوتی و بصری تهران شدیدا آزاردهنده است و به نظر من بالای 30 درصد از عصبانیت مردم به دلیل آلودگی بصری است.

او ادامه داد: مسوولان شهرداری نباید تنها به فکر ساخت بزرگراه و یا خیابان باشند. بلکه باید به افراد پیاده هم فکر کنند؛ چرا که خیابان‌های ما آنقدر شلوغ است که دیگر جایی برای این افراد وجود ندارد و نمی‌توانند برای سرگرم کردن خود در سطح شهر قدم بزنند. نباید تنها به صنعتی کردن شهر فکر کرد چرا که مردم بخش مهمی از آن هستند و آرامش آن‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.

عاقلی در پایان سخنان خود درباره برنامه‌های کاری‌اش گفت: امسال در چندین نمایشگاه گروهی شرکت کرده‌ام و آخرین نمایشگاهم در گالری «آس» با نام «لوکا» در حال برگزاری است. شاید تا قبل از عید نمایشگاه «30 مجسمه، 30 مجسمه‌ساز» را دوباره برگزار کنم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها