«تارانتینو» یک احمق کپی کار است

«انینو موریکونه» آهنگساز نامدار موسیقی جهان در اظهار نظری جنجالی؛ «تارانتینو» را فردی احمق و فیلم‌های او را آشغال توصیف کرد.

«تارانتینو» یک احمق کپی کار است
کد خبر: 244212
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «اینو موریکونه» ـ آهنگساز برجسته سینمای جهان که در فیلم «هشت نفرت‌انگیز» با «کوئنتین تارانتینو» همکاری داشت و سرانجام توانست برای این فیلم برنده اسکار بهترین موسیقی متن شود در مصاحبه‌ای جدید درباره «تارانتینو» گفت: او یک احمق است که از دیگران دزدی می‌کند و آنها را کنار هم قرار می‌دهد و هیچ چیز اورجینالی درباره او وجود ندارد و کارگردان نیست بنابراین با بزرگان سینمای هالیوود چون «جان هیوستون»، «آلفرد هیچکاک» و «بیلی وایلدر» قابل مقایسه نیست، این افراد فوق‌العاده بودند در حالی که «تارانتینو» دنبال چیزهای قدیمی و سرهم کردن آنهاست.

این آهنگساز ایتالیایی در ادامه گفت که طرفدار فیلم‌های «تارانتینو» نیست و آنها را آشغال توصیف کرد.

«موریکونه» که روز گذشته (10 نوامبر) 90 ساله شد، ساخت موسیقی بیش از 500 اثر سینمایی و تلویزیونی و همچنین 100 اثر کلاسیک را بر عهده داشته، تا کنون پنج‌بار با فیلم‌های «روزهای بهشت» (1978)، «مأموریت» (1986)، «تسخیرناپذیران» (1987)، «باگزی» (1991) و «مالنا» (2000) نامزد کسب جایزه اسکار شد و در سال 2007 میلادی نیز جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد و در سال 2016 نیز در سن 87 سالگی برای فیلم «هشت نفرت‌انگیز» ساخته «کوئنتین تارانتینو» جایزه اسکارموسیقی متن را کسب کرد.

این آهنگساز برجسته که متولد شهر رم است، فعالیت هنری خود را از سال 1961 آغاز کرد و علاوه‌ بر «سرجیو لئونه» با کارگردانان سرشناسی مانند «برناردو برتولوچی»، «پیر پائولو پازولینی‌»، «پدرو آلمادوار»، «جوزپه تورناتوره»، «اولیور استون»،‌ «ترنس مالیک‌»، «برایان دی‌پالما» و «بری لوینستون» همکاری داشته است.

موسیقی فیلم‌هایی مانند «یک مشت دلار» (1964)، «به خاطر چند دلار بیشتر» (1965)، «روزی روزگاری در غرب» (1968)، «روزی روزگاری در آمریکا»(1984)، «سینما پارادیزو» (1988)، «هملت» (1990)، «بیل را بکش» و «حرامزاده‌های لعنتی» (ساخته تارانتینو) از دیگر آثار این موسیقیدان برجسته ایتالیایی محسوب می‌شود.

«موریکونه» در سال 2016، ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به نام خود ثبت کرد که در این مراسم «کوئنتین تارانتینو» نیز حضور داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها