کد خبر: 244238
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۱:۰۶:۰۰
| |

تقوی نژاد نامزد تصدی شهرداری تهران:

مدیر خلق درآمد هستم نه خلق هزینه/پایتخت گران اداره می شود

سید کامل تقوی نژاد نامزد تصدی پست شهرداری تهران با بیان اینکه «مدیر خلق درآمد هستم نه خلق هزینه»، بزرگترین چالش پایتخت را بحث اقتصاد شهری و چالش مالی خواند و تاکید کرد: پایتخت اینک گران اداره می شود.

مدیر خلق درآمد هستم نه خلق هزینه/پایتخت گران اداره می شود
کد خبر: 244238
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| وی روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران به عنوان نخستین نامزد از 5 نامزد نهایی تصدی پست شهردار تهران پشت تریبون قرار گرفت و در تشریح برنامه هایش افزود: مدیریت هزینه ها در شهرداری تهران باید در دستور کار قرار گیرد.


وی که اینک به عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور فعالیت دارد اظهارداشت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات شهرداری یکی از اولویت هایم برای اداره پایتخت است.


تقوی نژاد تصریح کرد: در صورت انتخاب به عنوان شهردار اجرای بسیاری از پروژه های با پیشرفت بیش از 70 درصد را در دستور کار قرار خواهم داد.


این نامزد تصدی شهرداری تهران ادامه داد: 43 شرکت در بخش های اقتصادی شهر تهران وجود دارد که سه هزار میلیارد تومان کمک زیان می گیرند و این موضوع باید اصلاح شود.


وی سپس به تجربه های خود در سازمان امور مالیاتی کشور و بانک سپه اشاره و بیان کرد: در سه سال گذشته درآمدهای مالیاتی در کشور به صورت 100 درصد افزایش یافت و سرمایه بانک سپه نیز در سه سال مدیریتم 9 برابر رشد داشت که باید از این تجربه در بانک شهر نیز استفاده کرد.


تقوی نژاد تصریح کرد: در صورت انتخاب به عنوان شهردار سهم درآمدهای پایدار را از 27 درصد کنونی به 40 درصد در سال آینده افزایش خواهم داد.


وی با بیان اینکه باید اعتماد شبکه بانکی کشور به شهرداری بازسازی شود گفت: می توان از توان و ظرفیت بانک شهر برای پروژه های عمرانی استفاده کرد.


تقوی نژاد ادامه داد: برای نامزدی پست شهرداری با اعضای هیات دولت مشورت کرده ام و دولت نیز قول همکاری مساعد داده است.
این نامزد تصدی شهرداری تهران با بیان اینکه پایتخت شهر زندگی است و باید امید و تلاش را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم تاکید کرد: نظام پرداخت شهر با مشکل روبه روست و مطالبات شهرداری از دولت و برخی نهادها باید سریعتر تعیین و تکلیف شود.

نفر بیست و دوم شورا هستم


تقوی نژاد وی در بخش دیگری از سخنان خود قول مساعد به همکاری با شورا داد و گفت: از دید بنده شورای شهر تهران 22 نفر است که بنده نفر بیست و دوم آن هستم.


وی اظهارداشت: تنوع قومی و مذهبی در شهر تهران یک فرصت بی بدیل و نیز موضوعات اجتماعی یکی از مهمترین مسائل این شهر است.
این نامزد تصدی شهرداری تهران، پایتخت را دارای فرصت های بی نظیر در حوزه گردشگری دانست و تاکید کرد: در این زمینه باید کارهای بسیاری شود.


تقوی نژاد افزایش سرانه فضای سبز را از دیگر برنامه های خود خواند و گفت: تلاش می کنیم سرانه فضای سبز را از 16 به 17 و نیم در هر مترمربع افزایش دهیم.


به گفته وی، سرانه های ورزشی و فرهنگی ویژه زنان و دختران را باید افزایش دهیم زیرا ظرفیت و حق زنان در این مورد تقریبا صفر است.
وی همچنین افزایش تاب آوری شهر تهران در برابر حوادث و ایمن‌سازی بلند مرتبه ها و الکترونیکی کردن فرآیند صدور پروانه را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.


این نامزد تصدی شهردای تهران ادامه داد: شفاف سازی موجب کاهش فساد و سهولت دسترسی شهروندان به خدمات شهرداری خواهد شد.
وی تاکید کرد: در صورت انتخاب به عنوان شهردار، مبارزه «بی‌رحمانه ای» با فساد خواهم داشت.

نگاهم به درون شهرداری است


تقوی نژاد در خصوص انتصابات در شهرداری نیز گفت: نگاه بنده به درون شهرداری است اما نمی‌توانم راه را بر افراد خلاق برای شهر ببندم.
این نامزد پست شورای شهر با بیان اینکه شهروندان در تهران باید مشارکت مالی و همه جانبه در اداره شهر داشته باشند اظهارداشت: یکی از مسائل جدی شهروندان ترافیک است که باید پروژه های فنی و عمرانی را در این زمینه مورد توجه قرار دهیم.


وی تاکید کرد: برای حل مشکل ترافیک باید از توزیع نامناسب در پروژه های شهری جلوگیری کنیم.


تقوی نژاد با بیان اینکه روزانه در تهران هشت هزار تن زباله تولید می شود خاطرنشان کرد: زباله طلای کثیف به شمار می رود و طرح مدیریت پسماند را به عنوان مساله ای مهم پیگیری خواهیم کرد.


به غیر از تقوی نژاد، پیروز حناچی، عباس آخوندی، رسول کشت پور و غلامرضا انصاری از دیگر نامزدهای تصدی پست شهرداری تهران به شمار می روند که امروز برنامه های خود را تشریح خواهند کرد.


امروز اعلام شد که کشت پور از نامزدی برای تصدی شهرداری تهران انصراف داده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها