کد خبر: 244322
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

آیا بنزین دوباره سهمیه‌بندی می‌شود؟

به نظر می‌رسد مقدمات سهمیه‌بندی بنزین در حال انجام است و دولت قصد دارد استفاده از کارت سوخت را به طور جدی پیگیری کند. حتی بعضی از شنیده‌ها حکایت از تغییر در جایگاه‌های سوخت دارد که برخی دلیلش را احتمال سهمیه‌بندی بنزین و فروش دو نرخی آن می‌دانند.

حجم ویدیو: 9.67M | مدت زمان ویدیو: 00:03:04 دانلود ویدیو
کد خبر: 244322
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهمن ماه سال 96، سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است در سال آینده شاهد افزایش قیمت بنزین باشیم؟ گفت: قطعاً جواب شما خیر است. با این حال اما تبصره 14 و بخشی از تبصره 18 لایحه بودجه 97 بر تخصیص 4/ 17 هزار میلیارد تومان از محل افزایش درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین و گازوئیل، به طرح‌های اشتغال‌زایی صراحت داشت.


اگر چه در نهایت در بودجه سال 1397به دولت اجازه داده شده است قیمت بنزین را افزایش دهد.


مرداد ماه بود که اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر از احتمال دو نرخی شدن بنزین و سهمیه‌بندی آن داد. او گفته بود در صورتی که مصرف بنزین کاهش پیدا نکند یا از ناحیه تحریم‌ها تحت فشار قرار گیریم، بنزین دو نرخی شده و سهمیه‌بندی اعلام می‌شود که قیمت جدید را هم وزارت نفت تعیین خواهد کرد. بعد از این خبرها، علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت مدیرعامل شرکت ملی پالایش ‌و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تاکید کرد دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی آن ندارد.


با این حال زنگنه وزیر نفت اول آبان گفته بود درباره سهمیه بندی یا کارت سوخت به طور جدی بحث است اما اساس دولت بر افزایش قیمت‌ها نیست.


در میان این ضد و نقیص ها اما به نظر می رسد مقدمات سهمیه بندی بنزین در حال انجام است و دولت قصد دارد استفاده از کارت سوخت را به طور جدی پیگیری کند. حتی بعضی از شنیده ها حکایت از تغییر در جایگاه های سوخت دارد که برخی دلیلش را احتمال سهمیه‌بندی بنزین و فروش دو نرخی آن می دانند.


جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره زمزمه های افزایش قیمت بنزین به اعتماد آنلاین می گوید که طرح موضوع افزایش قیمت بنزین از سوی محمدباقر نوبخت مطرح شد و وزیر نفت هم به آن اشاره‌ای کرد اما پیگیری نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها