کد خبر: 244326
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

مروری بر مهم‌ترین خبرهای ورزشی/ 20 آبان‌ماه 1397

علی پروین با جام قهرمانی پای در چمن سبز آزادی گذاشت تا هیجان به اوج خودش برسد. بازی با سوت داور عمانی آغاز شد و پرسپولیس بازی را در دست گرفت. شاگردان برانکو حملات متعددی را روی دروازه کاشیما انجام دادند اما گویا دروازه کاشیما طلسم شده بود.

حجم ویدیو: 16.92M | مدت زمان ویدیو: 00:03:50 دانلود ویدیو
کد خبر: 244326
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 80 هزار هوادار پرسپولیس به امید قهرمانی تیم محبوبشان در آسیا به آزادی رفتند اما تساوی برابر کاشیما رؤیای همه را نقش بر آب کرد. فینالی که نه‌تنها آرزوی هواداران پرسپولیس بود بلکه رویای همه فوتبال ایران بود. فوتبالی که سال‌هاست در بازی‌های باشگاهی نتوانسته موفقیت برسد. برانکو و شاگردانش تمام تلاششان را کردند تا خوشحالی و نشاط را به فوتبال ایران هدیه بدهند اما در قدم آخر کم آوردند. آن‌ها بااقتدار دو تیم پر مهره قطری را یکی پس از دیگری شکست دادند و راهی فینال آسیا شدند اما کمبود بازیکن و خستگی به دلیل بازی‌های مداوم باعث شد که در آخرین لحظه و حساس‌ترین لحظه کم بیاورند و نتوانند به موفقیت برسند. پرسپولیسی‌ها که در بازی رفت و در خانه کاشیما با 2 گل مغلوب شده بودند امیدوار بودند که در بازی برگشت بتوانند این نتیجه را جبران کنند اما این اتفاق رخ نداد.

سرخ‌ها بعد از بازگشت از ژاپن به دوبی رفتند و تمرینات خودشان را در آنجا ادامه دادند و خودشان را برای بازی برگشت آماده می‌کردند اما لشگر نصفه و نیمه برانکو بازهم با مشکل مواجه شد و امید عالیشاه را درست چند روز قبل از بازی برگشت به دلیل مصدومیت از دست دادند.

روز مسابقه فرارسید و هواداران پرسپولیس از هر نقطه ایران خودشان را به آزادی رساندند تا روحیه‌ای باشند برای قرمزهای پایتخت. در این بازی درهای ورزشگاه به روی زنان هم باز شد تا پرسپولیس از حمایت آن‌ها هم برخوردار باشد.ورزشگاه آزادی آماده برگزاری فینال بود.

علی پروین با جام قهرمانی پای در چمن سبز آزادی گذاشت تا هیجان به اوج خودش برسد. بازی با سوت داور عمانی آغاز شد و پرسپولیس بازی را در دست گرفت. شاگردان برانکو حملات متعددی را روی دروازه کاشیما انجام دادند اما گویا دروازه کاشیما طلسم شده بود. نیمه اول بدون گل به پایان رسید تا اضطراب سکوها را فرابگیرد. نیمه دوم هم به همین منوال گذشت، پرسپولیس حمله می‌کرد و کاشیما دل به ضد حمله‌ها بسته بود.

خبر بد، محمد انصاری مصدوم شد. شاید تلخ‌ترین صحنه فینال آسیا آنجا بود که محمد انصاری به کادر پزشکی پرسپولیس اعلام کرد که رباط پاره کردم. برانکو محمد انصاری را از دست داد تا کار برایش در لیگ برتر سخت‌تر شود. دقایق بازی به‌سرعت پشت سر گذاشته شدند و پرسپولیس نمی‌توانست دروازه این تیم سخت‌کوش ژاپنی را باز کند.

تمام، داور عمانی سوت پایان بازی را به صدا درآورد و کاشیما قهرمان آسیا شد و پرسپولیس، این تیم دوست‌داشتنی نایب‌قهرمان قاره کهن شد.

بازیکنان پرسپولیس با چشمانی اشک‌بار نزد هواداران خودشان رفتند. هوادارانی که با تمام وجود آن‌ها را تشویق می کرند و یک‌صدا نام پرسپولیس را به زبان می‌آورند. کاشیما قهرمان شد تا سربازان برانکو و هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شاهد بالا رفتن جام به دست بازیکنان کاشیما باشند.

این بازی یک نکته داشت وآن‌هم حضور زنان در ورزشگاه آزادی بود. موضوعی که باعث تمجید رئیس فدراسیون جهانی شد. اما برخی به این موضوع اعتراض کردند. اعتراض آن‌ها هم این بود که حضور این افراد در آزادی گزینشی بوده و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باید شرایط برای بلیت‌فروشی را فراهم کنند تا زنان بتوانند با خرید بلیت وارد استادیوم شوند. البته باید گفت تعدادی از زنانی که پشت درهای ورزشگاه مانده بودند توانستند در میانه بازی وارد ورزشگاه شوند و بازی تیم محبوبشان را از نزدیک تماشا کنند.

با اتمام بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بیرانوند به‌عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد و سید جلال حسینی هم بازیکن اخلاق این مسابقات شد. سوزوکی ژاپنی بهترین بازیکن این رقابت‌ها نام گرفت و بغداد بونجاح مهاجم السد هم با 13 گل آقای گل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها