کد خبر: 244333
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۶:۴۷:۰۰
| |

واکنش علیرضا سلیمی، عضو هیات نظارت مجلس به سخنان پیرموذن

اسناد را در جیب‌تان نگه ندارید و با متراژ منزلتان ارائه کنید

علیرضا سلیمی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس از کمال‌الدین پیرموذن خواست تا مدارک ادعایی خود در ارتباط با افزایش غیرقانونی اموال برخی نمایندگان مجلس نهم را به این هیات ارایه کند.

اسناد را در جیب‌تان نگه ندارید و با متراژ منزلتان ارائه کنید
کد خبر: 244333
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۶:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس نهم و عضو کنونی هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری اخیرا در گفت وگویی مدعی خرید خانه از سوی برخی نمایند گان مجلس در خارج از کشور شده است.

او با بیان اینکه "اگر شخصی خانه‌ی 200 میلیونی داشت و حالا مثل بعضی از نماینده‌ها در خارج از کشور هم خانه خریده - این شنیده‌ی من موثق است - معلوم است که با پول رانت و ویژه‌خواری‌ها و یا اخذ پول غیرشرعی و غیرقانونی چنین ارتقایی در وضعیت اقتصادی‌اش پیدا کرده" تاکید کرده است که چنین شخصی نباید بار دیگر مورد وثوق ملت قرار گیرد.

این ادعا در حالی از سوی نماینده پیشین مجلس مطرح شده که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارت بر رفتار نمایندگان را طبق قانون برعهده دارد.

علیرضا سلیمی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس در این بارهگفت: بهتر است آقای پیرموذن اسناد و مدارک مورد ادعا را در جیب خود نگه نداشته و هر چه سریعتر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارایه کنند.

وی ادامه داد: البته ایشان بهتر است مدارک مرتبط با متراژ منزل خودشان قبل و بعد از نمایندگی را هم ارایه کنند.

سلیمی در پاسخ به اینکه آیا امکان نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نهم از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس دهم وجود دارد، تاکید کرد: بله در آن زمان هم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وجود داشته بنابراین امکان رسیدگی وجود دارد. در این زمینه امکان ورود به موضوعات مرتبط با هر نماینده ای وجود داشته و ما اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به منظور حفظ شان مجلس و جایگاه نمایندگی به هر مساله مرتبط با نمایندگان ورود خواهد کرد.

سلیمی در پاسخ به اینکه ورود به موضوع میزان دارایی نمایندگان قبل و بعد از نمایندگی از سوی هیات نظارت امکان پذیر است، گفت: بله این قانون است و استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دهم با بیان اینکه اگر اسنادی به دستمان برسد پیگیری می کنیم تصریح کرد: به صراحت می گویم بسیاری از موارد را بررسی و پیگیری کردیم اما به دلیل محرمانه بودن امکان انتشار آن وجود ندارد؛ به هر حال هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در حفظ و حراست از کیان مقام نمایندگی و شان مجلس جدیت به خرج می دهد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها