کد خبر: 244370
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۰۸:۰۷:۰۰
| |

«همین حوالی» یک درام اجتماعی است/ دعوا بر سر ارث و میراث

کارگردان «همین حوالی» با اشاره به فضای رئالیستی نمایش درباره دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی گفت.

«همین حوالی» یک درام اجتماعی است/ دعوا بر سر ارث و میراث
کد خبر: 244370
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۰۸:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا بهرامی که از 21 آبان ماه نمایش «همین حوالی» را در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی دارد، در این باره گفت: برخلاف غالب نمایش‌هایی که معمولا در حوزه هنری اجرا می‌شود «همین حوالی» نه اثری مناسبتی است و نه مربوط به دفاع مقدس بلکه یک درام اجتماعی است که روابط بین یک خانواده جنوب شهری را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: کهبد تاراج نویسنده این اثر نمایشی است که قبلا همین متن را با عنوان دیگری به نام «سوگواری قبل از مصیبت» در تالار محراب به صحنه برده بود و در حال حاضر همین نمایشنامه با تغییر عنوان و تغییر و تحولاتی اندک به صحنه می‌رود.

کارگردان «بیست متری جوادیه» درباره داستان نمایش توضیح داد: «همین حوالی» درباره خانواده‌ای است که در آن پدر خانواده مدتی است در بستر بیماری قرار گرفته و فرزندانش برای تصاحب قدرت و تقسیم ارث و میراث به جان هم افتاده اند. پدر که حاج کاظم نام دارد زن‌های مختلفی داشته و هرکدام از بچه‌هایش از یکی از همسرانش هستند و همین مساله یکی از دلایل اختلاف بین آنهاست و در جریان بیماری پدر، هرکس می خواهد به نوعی عقده هایش را خالی کند.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: این نمایش فضایی کاملا رئالیستی دارد و در فضاسازی و بازی ها تلاش شده است زندگی یک خانواده پایین شهری ایرانی با جزئیات برای مخاطب به نمایش درآید.

نمایش «همین حوالی» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی از 21 آبان تا 21 آذر، هر روز ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه اجرا می‌شود.

امیر عدل‌پرور، حمیدرضا ملاحسینی، احسان مجیدی، فهیمه معین، روژینا ابراهیمی، کامبیز نیک آمیز، حانیه حافظی و نوشین میناییفرد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

بهرامی پیش از این نمایشنامه «بیست‌ متری» را به نویسندگی کهبد تاراج روی صحنه برده است و در نمایش‌های «جوادیه»، «سوگواری قبل از مصیبت»، «عکس خانوادگی» و «عبدل‌میمون، لات پاکوتاه» با او همکاری داشته‌ است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها