الیاس حضرتی به فرزندان هاشمی و کروبی نامه نوشت:

از طرح اتهامات ناخوشایند پرهیز کنید

در بخشی از نامه الیاس حضرتی به فرزندان هاشمی و کروبی آمده است: بی‌تردید درباره نقش بزرگان در تاریخ معاصر و در رخدادهای ایران بعد از انقلاب، تفاوت در نگاه و تفسیر و فهم وجود دارد و از آن گریزی نیست اما در تحلیل و تبیین این مسائل، باید با دیدی باز و البته مبتنی بر اسناد و مدارک و یادآوری عنصر مهم زمان و مکان ورود پیدا کرد و جلوی تبدیل شدن‌شان را به کشمکش سیاسی و بهانه‌جویی‌های نفسانی گرفت.

از طرح اتهامات ناخوشایند پرهیز کنید
کد خبر: 244433
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مدتی است که نامه‌نگاری پیرامون برخی مسائل رخ داده در گذشته میان حسین کروبی فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی و محسن هاشمی‌رفسنجانی فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آغاز شده است که این نامه‌نگاری‌ها واکنش‌هایی به همراه داشته است.

به همین دلیل الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با نگارش نامه‌ای از حسین کروبی و محسن هاشمی‌رفسنجانی خواسته است که به این نامه‌نگاری‌ها پایان داده و از طرح اتهامات ناخوشایند پرهیز کنند. متن کامل نامه حضرتی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

برادران عزیز و گرامی:

جناب آقا محسن هاشمی

جناب حسین آقای کروبی

با سلام و احترام

این روزها یاران انقلاب شاهد یک واقعه ناخوشایند هستند که به نوعی به شما بزرگواران مربوط است و آن نامه‌نگاری‌های متقابلی است که میان شما رد و بدل می‌شود. نیاز به یادآوری نیست که مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و جناب حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کروبی از یاران برجسته امام خمینی(ره) بودند و هر دو در میان یاران و دوستداران آن حضرت، از محبوبیت و مقبولیت فراوانی برخوردارند. منسوبان به این دو خانواده مومن و انقلابی و اصیل هم دارای همین جایگاه مردمی هستند و طبعا علاقه‌مندان به انقلاب و نظام انتظار ندارند این‌گونه مکاتبات را از شما شاهد باشند. این مکاتبات نه‌تنها نوعی تضاد و تقابل را تداعی می‌کنند بلکه با عرض شرمندگی باید بگویم که از بعضی تعابیر آنها بوی نقار به مشام می‌رسد.

بی‌تردید درباره نقش بزرگان در تاریخ معاصر و در رخدادهای ایران بعد از انقلاب، تفاوت در نگاه و تفسیر و فهم وجود دارد و از آن گریزی نیست اما در تحلیل و تبیین این مسائل، باید با دیدی باز و البته مبتنی بر اسناد و مدارک و یادآوری عنصر مهم زمان و مکان ورود پیدا کرد و جلوی تبدیل شدن‌شان را به کشمکش سیاسی و بهانه‌جویی‌های نفسانی گرفت. البته که باید پژوهش‌های تاریخی را به مورخان و اهل تحقیق بسپریم و راه را برای مورخان باز بگذاریم تا هیچ امری مکتوم نماند و مواضع و عملکرد بزرگان کشور در هر ماجرایی به درستی تبیین شود.

اما آنچه این بنده کمترین به عنوان برادر کوچک شما و از سر خیرخواهی و دلسوزی از شما عزیزان استدعا دارد این است که بنا به هزار مصلحت راه اسلاف ارجمندتان را پی بگیرید و به این روند نامه‌نگاری تقابلی پایان دهید و مصالح انقلاب و نظام را از یاد نبرید و از طرح اتهامات ناخوشایند بپرهیزید و به‌طور ویژه از ورود دیگر اعضای خانواده‌های گرامی‌تان به این ماجرا جلوگیری کنید و تا آنجا که ممکن است رادیکالیزه شدن فضا و داغ شدن کینه‌ها را مانع شوید و به جای آن کمک کنید تا اولا دوستان و علاقه‌مندان این دو بیت محترم، نگران نشوند، ثانیا مجال سوءاستفاده برای رقبای سیاسی و برخی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب فراهم نیاید. خداوند شما عزیزان را در امور خیر از جمله نزدیک کردن نیروهای انقلاب به یکدیگر، موفق بدارد و به نیت خیر شما برکت دهد.

با سپاس

برادر شما

الیاس حضرتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها